snotteren...snif snif

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Auke07

snotteren...snif snif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:12

Mijn haflinger(15) heeft altijd een snotneus,
als ze in de wei staat is dr neus groen en als ze op stal staat is et wel minder,

maar dan issie bruin Verdrietig
Ze heeft er geen last van en is ook nooit verkouden,
ze heeft in het verleden wel eens een longontsteking gehad,
misschien dat het daar aan zou kunnen liggen.

Weet misschien iemand iets om dit te verminderen of te verhelpen?? Lachen
Niet dat ik naar de DA ga, zo erg is et nou ook weer niet,
maar gewoon een of ander middeltje dat zou kunnen helpen....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:24

Ventipulmin. Hoe je het ook schrijft.
Bihj de drogist te halen. Dit was het dacht ik of. Iets anders???
Weten andere mensen het???

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:51

ventipulmin...oke, zal es bij de drogist kijken, bedankt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 06:42

Ventipulmin is een diergeneesmiddel en dat kan je echt niet zomaar bij de drogist halen. Alleen de dierenarts kan dit voorschrijven.
Groen snot duidt op een ontsteking, heeft ze koorts? Zou er maar gewoon een keer een dierenarts naar laten kijken ipv zelf te gaan dokteren.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:31

Ventipulmin is ook meer voor benauwde paarden, voor een infectie zal het niet helpen

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:21

dat groene is gewoon gras, niet zo als bij een mens ofzo, ze heeft dit snot al zo lang ik haar ken, dus ik denk niet dat het een infectie is...
ik ben niet van plan om naar de DA te gaan, want het is niet erg ofzo, waarom zou ik niet zelf dokteren, als je een onschuldig middel gebruikt kan het toch geen kwaad??
Ik heb ook wel eens gehoord van tijmsiroop, weten jullie daar misschien iets van...

o ja, sinds die longontsteking hijgt ze ook nogal hoorbaar, niet erger als een ander paard maar je hoort het beter...misschien dat die tijmsiroop daar ook wel goed voor is?!?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:29

volgens mij is groen snot toch echt ontstekingsvloeistof....
normaal snot hoort kleurloos te zijn of iets wit..
ik zou dus wel iets ervoor gaan halen...

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:43

ik weet dat groen snot een infectie/ontsteking kan zijn, maar dat groene zijn gewoon grasvezels, dit is geen ontstekingsvloeistof, je ziet dat het gras is, serieus!!! En als ze niet op de wei staat is het bruin omdat ze dan bix eet.
Ze heeft dus wel een snotneus, dat het groen(door gras) of bruin(door bix) is, dat vind ik zo vaag...

jammergenoeg heb ik er geen foto van....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:19

dieneke schreef:
ik ben niet van plan om naar de DA te gaan, want het is niet erg ofzo, waarom zou ik niet zelf dokteren, als je een onschuldig middel gebruikt kan het toch geen kwaad??

Ik zou toch wel even de DA bellen... Scheve mond niet vervelend bedoeld, maar ik vind het niet zo slim om je paard hiermee door te laten lopen.
Ik vind het vreemd dat het gras er weer bij de neus uitkomt, maar een snotneus is nooit goed als dat langer dan een paar weken aanhoudt!

Mijn haflinger (ongeveer 16/17 jaar) had de afgelopen winter steeds een snotneus (wit), verder geen koorts/hoesten of iets anders, alleen een snotneus. Ik maakte me er zorgen om en de dierenarts is toen geweest, haar longen klonken niet helemaal schoon. ik ben met Evita naar de kliniek geweest voor een bronchoscopie, en daar bleek ze dus wel degelijk een bronchitus te hebben, de luchtwegen waren geirriteerd en er was te veel slijm! Evita heeft antibiotica en een kuur ventipulmin gehad. Gelukkig ben ik er op tijd geweest, het is waarschijnlijk niet chronisch geworden want na de medicijnen heeft ze nooit meer last gehad van een snotneus!
Als je hiermee blijft doorlopen kan je paard op een gegeven moment dampig worden, dan kun je er niks meer aan doen! Het lijkt mij ook zeker niet normaal als zijn snot groen wordt als hij gras gegeten heeft.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:15

eej dien.. misschien kan je dan toch maar een x de dierenarts bellen..want et is toch gekomen na die longontsteking nadat ze bij de hengstenboer had gestaan???maar hoelang is dat dan geleden??want sindsien heb ze et toch ofniet??xxxxxmaaike

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 11:30

dankjewelallemaal!! Hier kan ik wat mee!! Ik zal idd toch wel een keer naar de DA moeten gaan!! Of dat snot gekomen is sinds die longontsteking weet ik niet, want ik kende ze toen nog niet, maar dat hijgen is volgens mij zowiezo daardoor...
het is al heel lang geleden dat ze die longontsteking gehda heeft mss al wel meer als 5/6 jr....

maar dat eten dat met het snot naar buiten komt is maar een superkleine hoeveelheid tov wat ze op heeft..

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 11:35

weet iemand trouwens op hoeveel eurootjes je komt als de DA komt??? (ongeveer natuurlijk!!!)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:46

dieneke schreef:
weet iemand trouwens op hoeveel eurootjes je komt als de DA komt??? (ongeveer natuurlijk!!!)

Je bent sowieso al een eurootje of 20 kwijt aan voorrijkosten. De rest van de kosten is afhankelijk van het onderzoek wat de DA doet en of je medicijnen krijgt. Is moeilijk te zeggen.
Maar als ik jou was, zou ik z.s.m. de DA laten komen.

Wat hoesten enzo aan gaat, hoor ik altijd dat je de DA z.s.m. moet inschakelen. Luchtwegproblemen kunnen zeer snel chronisch worden en niemand wil een dampig paard. Net wat Ireentjuh zei.
Bellen dus, het zal nooit weggegooid geld zijn.
Hopelijk is je paardje snel weer fit.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:45

bedankt!!!!!!!!!!!!!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:30

Het is hoogst waarschijnlijk inderdaad voedsel vermengd met speeksel (lijkt snot) dat uit haar neus komt, dit kan bijv. komen door een gespleten gehemelte, je kunt het beste een scoop laten doen door je dierenarts of op een kliniek. Er is dus waarschijnlijk (nog) niets aan de hand met de luchtwegen. De kans dat het paard longontsteking krijgt is groter dan bij andere paarden doordat er makkelijk voedseldeeltjes in de luchtwegen terechtkomen.