dieneke schreef:ik ben niet van plan om naar de DA te gaan, want het is niet erg ofzo, waarom zou ik niet zelf dokteren, als je een onschuldig middel gebruikt kan het toch geen kwaad??
Ik zou toch wel even de DA bellen...
niet vervelend bedoeld, maar ik vind het niet zo slim om je paard hiermee door te laten lopen. 
Ik vind het vreemd dat het gras er weer bij de neus uitkomt, maar een snotneus is nooit goed als dat langer dan een paar weken aanhoudt!
Mijn haflinger (ongeveer 16/17 jaar) had de afgelopen winter steeds een snotneus (wit), verder geen koorts/hoesten of iets anders, alleen een snotneus. Ik maakte me er zorgen om en de dierenarts is toen geweest, haar longen klonken niet helemaal schoon. ik ben met Evita naar de kliniek geweest voor een bronchoscopie, en daar bleek ze dus wel degelijk een bronchitus te hebben, de luchtwegen waren geirriteerd en er was te veel slijm! Evita heeft antibiotica en een kuur ventipulmin gehad. Gelukkig ben ik er op tijd geweest, het is waarschijnlijk niet chronisch geworden want na de medicijnen heeft ze nooit meer last gehad van een snotneus!
Als je hiermee blijft doorlopen kan je paard op een gegeven moment dampig worden, dan kun je er niks meer aan doen! Het lijkt mij ook zeker niet normaal als zijn snot groen wordt als hij gras gegeten heeft.