Wat moet ik doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:52

Na veel zoeken en half nederland door te hebben gecrost had ik eindelijk hét paard gevonden!
Een hartstikke mooie,lieve drie jarige merrie met goede papieren. Ik was gelijk verkocht.
Ik wilde haar wel laten keuren zowel rontgonolisch als klinisch.
Dus wij met goede moed, maar wel een beetje zenuwachtig naar de paardenkliniek met haar.
Wat daar allemaal uitkwam heb ik al eens eerder hier op bokt gezet (verslag van de dag: Nog even spannend!!)
Het kwam er op neer dat ze erg slechte hoeven had waardoor ze niet door de klinische keuring kwam. (alleen op de harde volte was dit zichtbaar) Rontgonologisch was ze wel 100%. We moeten over een paar weken met haar terug komen en de hoeven moesten goed behandeld worden. Ze heeft redelijk platte hoeven, ook heeft ze rotstraal en haar hele zool was zacht. Ze liep wel op ijzers en deze werden ook gelijk vervangen na de keuring.
Ik vond het erg jammer maar ik vond haar het wachten wel waard. Dan verwacht je natuurlijk dat het na twee weken al iets beter is. NIET dus... Ik ben er van het weekende weer geweest en ze liep echt kreupel nu!!
Ik vind dit dus echt niet goed, en ik ben ergens wel bang dat die hoeven altijd een zwak punt blijven.. Of dat het nog maanden gaat duren. Ik had verwacht dat het in ieder geval iets vooruit was gegaan maar dat is dus niet zo..
Nou ben ik heel erg aan het twijfelen, ik vind het echt een leuk paard, maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik straks niet met een paard rondloop wat iedere maand gevoelig loopt.. Ik voel me er in ieder geval niet vrolijk onder.

Wat denken jullie? is het verstandig om dit paard te kopen? Of heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:58

Tja, als ze hier als driejarige al last van heeft, weet ik niet hoe het gaat als ze straks aan het werk gaat....Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hart verpand hebt aan dit paarje, maar met een beetje (of wat meer Knipoog ) moeite zijn er heus wel meer leuke en gezonde paarden te vinden.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:19

ik zou het niet doen, Ik vind het een beetje om problemen vragen.. er staan zo veel paarden te koop! daar zit vast nog wat leuks tussen..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:22

Niet doen. Zo zoek alleen de problemen maar op. Begin met een gezond paard. Dat si niet het enigste paard dat hier ondloopt op aarde.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:50

ik zou het ook zeker niet doen! je krijgt er alleen maar ellende mee kijk gewoon lekker verder je droom paardje kom je nog wel tegen Knipoog

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:53

Hoi Lachen
Nu je nog geen emotionel band met het paard hebt kun je er nog wat makkelijker van afzien. Het is wel moeilijk natuurlijk als het liefde op het eerste gezicht is.
Maar je kunt naar mijn idee ook beter op zoek gaan naar een goed en gezond paard. Volgens mij gaat het je anders bakken met geld kosten zo'n paard dat nu al geen goede hoeven heeft. Het paard moet er namelijk wel zijn hele leven opstaan en als ze nu al niet goed zijn? Maarja het is natuurlijk makkelijk oordelen achter je pc he.
Succes met je keuze.

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:59

Als ik goed heb gelezen moet je dus nog enkele weken wachten en dan word er opnieuw naar haar hoeven gekeken door een veearts.Je kan die weken toch nog even afwachten.Misschien kan je er ook nog een hoefsmid naar laten kijken,die kan je vast wel vertellen wat je op de lange termijn kan verwachten.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:53

Niet doen zegt mijn eerste gevoel.
Hoe lastig ook, zoals spyro al schreef, nu heb je nog geen emotionele band met het paard en kun je je er - hoe lastig ook- overheen zetten.
Veel sterkte!

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:21

Waarom laten je dan de paarden keuren?
Een keuring is er om te kijken of het paard wel of niet gezond is....
Ik weet dat het wat hard klinkt zo maar ik hoop toch dat het je kan helpen!!!!!
Mijn mening doe het NIET.....
Suc 6 met de beslissing!!!!! Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:27

niet doen!!!

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:48

ik zou het zeker niet doen.
je laat een paard niet voor niets keuren en voor nu is hij niet goed gekeurd.
ik ken iemand die heeft in ongeveer dezelfde situatie gezeten en die heeft nu een probleem.
ze kan haar paard terwijl ze hem net 6 maanden heeft in laten slapen.

dus niet de gok nemen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:54

Niet doen, de redenen zijn allemaal al genoemd. Haal die onrust niet op je hals. Goed beslag, is duur en zo te horen moet dit paard vaker naar de smid dan een paard met gezonde hoeven.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 00:38

o_floor_
Ik wilde in eerst instantie ook wachten alleen ik merkte dat het alleen maar slechter werd! Terwijl ik verwachte dat het tenminste het zelfde bleef of iets vooruit zou gaan! Hierdoor heb ik besloten om het af te blazen en dat hebben we nu dus ook gedaan!
Ik vind het echt heel jammer, maar ik wil wel een paard wat goed op de hoeven staat! Iedereen bedankt!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 04:17

volgens mij heb je de juiste beslissing genomen!
succes met zoeken naar een fijn ander paard!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 05:45

Ik zou het ook niet doen.
No feet, no horse.
Die hoeven zullen altijd een probleem blijven.
Toch maar weer verder kijken denk ik.
Want wat heeft een keuring voor zin als je je toch niks van de uitslag aantrekt?
Dan had je beter het geld kunnen besparen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:14

NIET DOEN!!!
Ik spreek uit ervaring,ik weet hoe het is als je een paard graag wil hebben en achteraf niet gezond blijkt te zijn!
Jij weet nu al dat het niet helemaal in orde is met dit paard,zet hem uit je hoofd en ga op zoek naar wat anders!
Er is geen hand vol,maar een land vol paarden!
Het klinkt misschien wat hard,maar later zal je me er dankbaar voor zijn als je een andere liefde hebt gevonden!
Sterkte met je beslissing,maar denk er aan een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Lundi