De hoefsmid, die ook paarden hier op stal heeft staan, heeft er naar gekeken en kwam tot de conclusie dat het iets met zijn rechter pees kan zijn. Aan het been is niets te zien. Niet dik, niet warmer of kouder.. niets.
We hebben hem afgelopen week 2x daags 20minuten laten stappen aan de hand, daarna met koud water afgespoten, en cooling-gel erop.
Vanmorgen heeft de hoefsmid er weer naar gekeken, en Lotto is nog net zo kreupel als vorige week. 'Hooguit 1x perdag max.10minuten aan de hand stappen. Wel afspuiten' is het advies.
Een DA erbij laten komen, zegt hij, kun je doen, die kan dan de exacte plek aanwijzen, maar de behandeling zal het zelfde zijn... en je bent wel 150euro verder (sjeej, is dat zo duur?)
Hij raad ons dus aan nog 1week zo door te gaan, en dan volgende week weer te kijken.
Deze hoefsmid is een toffe kerel hoor, heus, en hij moet als hoefsmid wel kijk op benen hebben, en ik vertrouw zijn oordeel ook wel, maar... hij is toch geen DA...
Nu.. als het mijn paard was geweest had ik de DA al gebeld. en de eigenaresse twijfelt..
Hebben jullie nog ideeen wat het eventueel zou kunnen zijn?
Tips en raad zijn welkom,
thnxx