help buc heeft iets raars...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

help buc heeft iets raars...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:46

buc heeft een hele dikke koker...
echt heel vreemd ik mag er niet aan zitten dan krijg ik zowat een trap naar me kop of komt ie met zijn hoofd naatme rug toe.
gistere hoorde ik het van een stalgenootje vrijdag had buc nog niks.
ben vandaag geweest en mocht er dus niet aan zitten.
hij is echt heel erg dik...

wie o wie kan mij helpen? eigenaar is al gewaarschuwd.
tips zijn welkom.
ervaringen met jullie hengst/ruin ook

ps buc is een ruintje van 20 bijna 21 maar dat zie je niet aan hem,.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:47

maak je hem wel eens schoon?
misschien is het gaan ontsteken ofzo, geen idee echt, maar ik maak die van timo af en toe schoon

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:49

ik maak hem ook heeeeel af en toe schoon wanneer ik er aan denk.
maar ik kan hem nu niet schoonmaken want dat doet denk k zeer bij buc,... want dan krijg ik een hengst voor me kop

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:52

heeft hij pas een antibiotica-kuur gehad?dan kan het zijn dat hij vocht vast houd.
het kan ook zijn dat de koker ernstig bevuild is,en moet dan waarschijnlijk, met een verdovend middel van de veearts, schoongemaakt worden.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:58

hij is vorige week beslagen en heeft een wormenkuur gehad... hij heeft het al is eerder gehad maar de eigenaar komt vanaaf maar kan niet wachten wil dingen wetenwat het eventueel kan zijn...
zodat als ze weet wat het is ik een oplossing heb.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:53

hmm eigenaar is niet geweest denk ik staat niks in het boekje.
weet iemand wat het kan zijn~?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:01

Het kan heel goed een ontsteking zijn door vuil! Laat een dierenarts er naar kijken, het paard heeft ernorm veel pijn (je schrijft dat je er zelf niet aan mag komen). Pijn op zo'n gevoelige plek daar moet je zo snel mogelijk iets aan doen. Zoals gezegd kan de dierenarts je paard een licht verdovend middel toedienen zodat hij gaat uitschachten. Dan kan de penis worden bekeken en schoon worden gemaakt.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 14:00

afspuiiten met koud water!! dat neemt de zwelling weg! dan zou ik gaan kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn samen met de dierenarts, maar met afspuiten kun je nu al wel beginnen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 15:46

een paard bij ons had dat ook! het is denk ik een ontsteking, je kan er antibiotica voor krijgen, en dan is het snel over!! ik wet wel dat het erg vervelend is voor je paard. ik zou er niet aanzitten, en vooral niet afspuiten!!! die druk erop is natuurlijk heel erg vervelend. gauw de da ff bellen!!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:01

het is geen ontsteking want we gingen het schoonmaken en toen deed ie helmaal niks er zat niet veel vuil in ofzo.
verder is het alleen dik.....
normaal is hij zeg maar een kwart dik nu zaterdag een halve dikte en nu is ie dus 3x zo dik alsnog maar zeg maar....

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:03

denice schreef:
een paard bij ons had dat ook! het is denk ik een ontsteking, je kan er antibiotica voor krijgen, en dan is het snel over!! ik wet wel dat het erg vervelend is voor je paard. ik zou er niet aanzitten, en vooral niet afspuiten!!! die druk erop is natuurlijk heel erg vervelend. gauw de da ff bellen!!

Je moet hem natuurlijk ook niet met een hoge druk spuit afspuiten!! Gewoon een rustig koel staaltje vinden ze echt wel lekker!
Maar bel gewoon de dierenarts, die kan het het beste beoordelen, wij kunnen dat vanaf een computer scherm niet. Wij vertellen alleen uit eigen ervaring!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:15

ja maar koud water gebruik ik zoiezo niet.

heb het vandaag schoon gemaakt met lauw water, ebn detol en nu lijkt ie er minder last van te hebben want als ik ern u aan zit met handschoen doet ie niks.
gister dus wel.
denk dat hij dat wasbeurtje wel op prijs stelde.

een ontsteking is het duidelijk niet zij de eigenaar want hij heeft hetal is gehad, da gekomen maar toen was alles dik.... zijn hele geslachtsdeel, en ook rondom zijn geslachtsdeel dat is nu duidelijk niet.
echt alleen de koker maaar meer ook niet

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:57

PeruaansePas schreef:
Het kan heel goed een ontsteking zijn door vuil! Laat een dierenarts er naar kijken, het paard heeft ernorm veel pijn (je schrijft dat je er zelf niet aan mag komen). Pijn op zo'n gevoelige plek daar moet je zo snel mogelijk iets aan doen. Zoals gezegd kan de dierenarts je paard een licht verdovend middel toedienen zodat hij gaat uitschachten. Dan kan de penis worden bekeken en schoon worden gemaakt.

Dit denk ik ook,helemaal omdat je er niet aan mag komen,
dit duidt meestal op pijn en bij dit soort ontstekingen hebben ze ook pijn.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 11:56

ik mag er na het schoonmaken wel aan zitten.....
ik ga straks heen en kijken hoe het is vanavond horen jullie meer

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:29

het is nu helemaal weer weg...... zijn koker is weer normale dikte.

heb vandaag en gistere gereden en toen was het weg... nu alleen zijn vocht in zijn benen nog Boos!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:57

Gewoon effe aankijken. Dikke benen is ook niet echt goed. Maar als het weer terugkomt wel effe de DA laten komen. Gewoon kijken wat er is.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:49

nu hij het heeft gehad let ik er idd wel vaker op...
en zijn benen ik voel alleen vocht bij zijn spronggewrichten en kogels.. zowel voor (kniee) en achter spronggewricht..,,,

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:41

Zou toch maar even de dierenarts bellen.
Dikke benen is niet zoals het hoort.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 16:11

had hij ook al vaker gehad toen moest ikveel stappen tish namelijk vocht door ouderdom...