sarcoid weggehaald, nu genezen,donker haar terug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

sarcoid weggehaald, nu genezen,donker haar terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 14:10

Ik kan het oude topic zo gauw niet meer terugvinden.
Maar bij deze een paar foto's van hoe de wond er nu uitziet.
Er is gewoon roze huid over het grote vuurrode littekenweefsel gegroeid.
En voor het allergrootste deel is daar gewoon donkerbruin haar teruggekomen OK dan!
Er zitten een paar kleine witte haartjes, maar daar valt de andere vacht overheen, dus je ziet het niet terug.

Zo ziet het er nu uit (van heel dichtbij en verder weg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zag de sarcoid eruit...
Afbeelding
En zo de best behoorlijke wond na het wegsnijden en wegbranden:
Afbeelding
een poosje later:
Afbeelding
Toen kwam er heel raar littekenweefsel (vuurrood en bobbelig)
Afbeelding

Het is dus allemaal goedgekomen. Ik heb behoorlijk goede hoop dat die sarcoid niet terugkomt. Het ziet er allemaal zeer rustig uit.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:10

Ziet er goed uit! Had jij geen hechtingen trouwens?
Hoe lang is het bij jou geleden? Die van mij is een jaar geleden geopereerd en ik verbeeld me dat ik nu toch weer een kleine verdikking voel waar de grootste sarcoid zat, (hij had er meer) in de buurt van het oor - precies waar het kopstuk en de frontriem kruisen, dus ook wel een rotplek. Ik hoop er maar het beste van, de DA zegt dat ik me nog even geen zorgen hoef te maken, maar ik heb zo m'n twijfels. Wil ook wel gaan smeren met tea tree of zo, maar daarmee irriteer ik het misschien juist wel en dat wil ik ook weer niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 15:24

Niet smeren! Sarcoids schijnen daar alleen agressief van te worden. Pas wat gaan doen als het echt heel duidelijk groeit.

Lanna is begin oktober geopereerd, dus bijna twee maanden.
Hechtingen kon niet omdat na het snijden de rest is weggebrand. Je kunt niet hechten in zo'n brandwond. Het moest opvullen met littekenweefsel.

Als het terugkomt bij jouw paard, dan kun je altijd nog zien joh! Als het al een jaar weg is, is dat heel goed nieuws!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:47

Ziet er goed uit. Mooi hersteld zo in een kleine 2 maanden tijd. Fijn hoor, nu maar hopen dat het weg blijft.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:17

Toppie OK dan! , fijn dat alles goed is gekomen en nu maar hopen en duimen dat het niet meer terugkomt. Veel succes verder
Trouwens goed dat je die foto's er allemaal bij hebt geplaatst, omdat het een tamelijk vrij onbekende aandoening is, is het goed dat er iemand is die alles stap voor stap fotografeerd. Mij had het erg geholpen, nog bedankt daarvoor *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 21:24

Heel graag gedaan! Omdat ik zelf geen info kon vinden over hoe het in zijn werk ging, heb ik die foto's maar gemaakt. In de hoop dat iemand anders er wat aan heeft. Dat is al gelukt dus. Super! Daar was het voor bedoeld.