Onze paarden waren van stal verandert, en ik heb Annabel geschoren en ook daar kwam ik allemaal rare korsten tegen.
Ook is zij(Annabel) altijd de boosdoender met Mok, ze kunnen mij heel wat vertellen met Mok is niet besmettelijk maar dus wel.
Ik heb dus 2 paarden met weer mok.
2 daarvan zijn er gelukkig nu helemaal van af.
Maar nu begint de andere , en die deed ik het dek af , en ik kwam allemaal korsten tegen!
Echt vanaf de bil tot en met de rug!
Ik dacht zelf dat het rainrot was, het haar laat allemaal los en soms kom je bloederige huid tegen.
Het paard heeft wel erg lang in de regen gestaan, maar ze zijn half oktober binnen gekomen en toen zat er nog niets .
Wie kan mij foto's en uitleg geven over het rainrot.
En wat kan je eraan doen, ik wil haar vandaag even gaan wassen met betadine shampoo.
En misschien is dat ook iets waar aan gedacht moet worden ze is waarschijnlijk drachtig.
Dinsdag komt de veearts en die kan dan gelukkig even kijken hoe en wat , want de veearts komt haar nog een keertje scannen.
De merrie krijgt dagelijks haar beweging en komt in een schone stal met stro.
Krijgt 2,5 kilo sportbrok, en krijgt 2 bulten kuil op een dag.
Dit was mijn ene merrie die samen met onze andere merrie ergens anders staat op een pension stal , zij hebben overigens nergens meer last van.
Om deze merrie gaat het dus niet, maar even ter duidelijkheid een voorbeeld van hoe zij het had(Had maar erg weinig)
Foto van de merrie zelf volgt nog.