Rare korsten op het lichaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Rare korsten op het lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 10:16

Dachten we dat we net van alle ziektes af waren met de paarden.
Onze paarden waren van stal verandert, en ik heb Annabel geschoren en ook daar kwam ik allemaal rare korsten tegen.
Ook is zij(Annabel) altijd de boosdoender met Mok, ze kunnen mij heel wat vertellen met Mok is niet besmettelijk maar dus wel.
Ik heb dus 2 paarden met weer mok.
2 daarvan zijn er gelukkig nu helemaal van af.
Maar nu begint de andere , en die deed ik het dek af , en ik kwam allemaal korsten tegen!
Echt vanaf de bil tot en met de rug!
Ik dacht zelf dat het rainrot was, het haar laat allemaal los en soms kom je bloederige huid tegen.
Het paard heeft wel erg lang in de regen gestaan, maar ze zijn half oktober binnen gekomen en toen zat er nog niets .
Wie kan mij foto's en uitleg geven over het rainrot.
En wat kan je eraan doen, ik wil haar vandaag even gaan wassen met betadine shampoo.
En misschien is dat ook iets waar aan gedacht moet worden ze is waarschijnlijk drachtig.
Dinsdag komt de veearts en die kan dan gelukkig even kijken hoe en wat , want de veearts komt haar nog een keertje scannen.
De merrie krijgt dagelijks haar beweging en komt in een schone stal met stro.
Krijgt 2,5 kilo sportbrok, en krijgt 2 bulten kuil op een dag.

Dit was mijn ene merrie die samen met onze andere merrie ergens anders staat op een pension stal , zij hebben overigens nergens meer last van.
Om deze merrie gaat het dus niet, maar even ter duidelijkheid een voorbeeld van hoe zij het had(Had maar erg weinig)

Afbeelding (Dat witte zijn dus de korsten)

Foto van de merrie zelf volgt nog.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:59

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:25

Mijn pony heeft volgens mij net zoiets gehad! ik heb de dierenarts erbij gehaald, die had een goed zalfje en het was binnen een week weg! Ik denk dat het een soort van krentebaard is bij mensen: erg besmettelijk is dat! Je krijgt dan een soort van korsten en als je die aanraakt en ergens anders je je weer aanraakt krijg je daar net zo'n plek! Zorg voor een goede zalf, want uit zichzelf zal het denk ik niet verdwijnen, alleen maar erger worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:13

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 16:48

Bedankt, ik ga even kijken

Die plekken die dat paard heeft, heeft mijn paard ook precies het zelfde

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:35

Is het geen schimmel? Onze paarden hebben het ook gehad en daar is de dierenarts bij geweest om ze te spuiten, en is gelijk weer weg..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:24

Nee het is precies het zelfde als wat het paard van Shaseera heeft.
Het is dus Rainrot Shaseera ?
En jij hebt het met antibiotica behandelt en wassen.
Gisteren is ze gewassen met betadine

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:56

Is rainrot hetzelfde als "regenschimmel"?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:55

klaasjuhhh schreef:
Is rainrot hetzelfde als "regenschimmel"?

Rainrot, regenschurft en regenschimmel zijn 3 benamingen voor hetzelfde euvel.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:23

volgens mij is daar echt gewoon een goed zalfje voor hoor!

fearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:36

een vriendin van mjn heeft het owk gehad en het is een soord schimmel je hebt er eeen zalfje voor die je kunt halen bij de dierenarts het kost wel heeel duur zon zalfje 35 euro voor een potje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:31

fearless schreef:
een vriendin van mjn heeft het owk gehad en het is een soord schimmel je hebt er eeen zalfje voor die je kunt halen bij de dierenarts het kost wel heeel duur zon zalfje 35 euro voor een potje

Als de plekjes vochtig zijn gaat het vaak om een bacterie zei mijn DA, schimmels zijn over het algemeen droog en schilferig...

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:19

ons paard heeft vorig jaar regenschurft gehad in erge mate ,hy heeft 6weken antibiotica gehad plus dat wy hem moesten insmeren met betadine en de korsten eraf moesten krabben de wonden moeten open zyn om de bactery naar buiten te laten komen.het paard heeft dus ook veel pyn en voelt zich niet lekker wy hebben hem ook extra vitamine en selenium gegeven ,want dat is het verschil met schimmel ,schimmel is een huidziekte en regenschurft komt van binnen ,afweersysteem Cool

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:16

leuk hoor Bas, (maanoog) om mijn mail te gebruiken. wanneer hou je nou eens op met dat ge(...). en vertel niet van die onzinverhalen over mijn paarden ja???? k heb het wachtwoord veranderd, dus nu kom je er toch niet meer op. en o ja, we zouden het erg fijn vinden als je niet meer op stal komt als er niemand is....

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:00

merrieveulen schreef:
leuk hoor Bas, (maanoog) om mijn mail te gebruiken. wanneer hou je nou eens op met dat ge(...). en vertel niet van die onzinverhalen over mijn paarden ja???? k heb het wachtwoord veranderd, dus nu kom je er toch niet meer op. en o ja, we zouden het erg fijn vinden als je niet meer op stal komt als er niemand is....

Welkom op Bokt, maar als je iets persoonlijjk tegen iemand wil vertellen moet je dat niet in een topic doen maar een PB sturen... Knipoog
Cool

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:30

OK, doe ik, maar reageer aub niet meer op hem...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:30

o, en als het goed is, komt hij hier niet meer want ik heb mijn wachtwoord in elk geval veranderd....