Maar nu loopt hij rechtsom in draf niet helemaal zuiver met zijn rechter voorbeen. Dit doet hij alleen wanneer hij aan het werk moet. Wanneer hij met zijn hoofd omhoog kan of goed over de rug loopt is er niets aan de hand. Alleen dus op het moment dat hij nog niet lekker over zijn rug loopt. Op het harde (ook op kleine volte) is hij nagekeken; niks aan de hand. Ik merk ook dat ik met buitenrijden lekkerder zit op het linkervoorbeen.
Nou is mijn pony al niet een super dressuurpaard (hij heeft de neiging om een onderhals op te zetten, is liever met de dingen die om heen gebeuren bezig dan met het werk etc.), maar een beetje gehoorzaamheid zou toch fijn zijn (hij dramt nog wel eens door).
Hij hoeft niet op hoog niveau te gaan lopen, maar ik wil wel zeker weten dat wat ik van hem vraag dat hij dat ook aan kan.
Er zijn mensen die zeggen dat ik gewoon moet doortrainen zodat hij sterker wordt, maar door voel ik me niet helemaal happy bij.
Nu wat ideetjes over hoe nu verder:
De dierenarts zegt waarschijnlijk: "foto's maken", maar betwijfel of daar wat uit komt.
Toen dachten we aan een kraker, maar dan moet je er dus heel goed voor zorgen dat je paard recht blijft door trainen. Nu rijd ik niet elke dag dressuur en hij loopt regelmatig buiten (zomers dag en nacht) dus ik ben bang dat hij dan weer scheef wordt.
Misschien is een fysio iets voor mij???? En zo ja weet iemand een goede in 't Gooi?Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en dat iemand mij kan helpen.
Of iemand die een andere oplossing heeft?Alvast bedankt.
Via mijn veearts ben ik dus aan een fysio gekomen.
. Maar omdat hij alleen wat onregelmatig wordt op het moment dat hij moet gaan inbuigen en niet meer als hij lekker over zijn rug loopt lijkt het mij een spierkwestie. 
. Maar als het helpt , heb ik het er graag voor over.
En zie nu vele andere 'voorbeelden' van scheef zittende ruiters met (zeer) onregelmatig lopende paarden!!
. Minder gevoelig op de voorbenen en een stuk losser in zijn bovenlijn.