Vragen over hoefbevangenheid!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Vragen over hoefbevangenheid!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:07

Ik zag dat Griebels ook al een topic had,
maar bij mij ligt het iets anders, dus open ik toch een nieuw topic.

Onze shet kobus is ook bevangen, chronisch.
En de de hele zomder zijn we al aan het kwakkelen, DA's bij gehad, en speciaal beslag waar het ook niet beter van werd..
Nu heeft ie een kleine vier weken gelden open teen ijzer gekregen, met leertje en silliconen, eerst liep hij er echt goed mee.
maar het het is best snel erg snel slecht geworden.
En vandaag liep hij zo slecht Verdrietig bijna niet. Hij had echt pijn, dus hoefsmid er bij gehad en DA aan de telefoon.
Smid heeft in overleg de ijzers eraf gehaald (met als risico dat het hoefbeen er wel door kon komen omdat je er een bepaalde druk van af zou halen.
Nu zijn de ijzers eraf en er is geen verschil.
Nu weet ik het niet meer,
Hij heeft speciaal beslag gehad, ziet al tijden geen gras meer, heeft een uitgekiend dieet, minder kan niet, want dan krijgt hij te weinig en krijg je dat hij spierafbraak krijgt.
Ik vraag me af of hier nog wat aan te doen is ??
Mijn gevoel is niet zo best, minder voer kan niet, beslag waar elke andere bevangen pony beter van zou lopen, werkt bij hem niet, en zelfs op zachte ondergrond wil hij niet lopen..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:14

mijn hoefsmid heeft ervaring met het bekappen van hoefbevangen paardjes... hij doet aan natuurlijk bekappen... misschien dat hij eens richting jou kan komen, of het nummer heeft van een collega bij jou in de buurt? Het is niet gezegd DAT het helpt... maar het zou wel kunnen, als ik zijn verhalen hoor...

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:15

hey ing....

Ik hoorde het vandaag van je...
Kan me indenken hoe klote je je voelt...

Ik zou ook niet weten wat je er verder aan kan doen...
Speciaal beslag met het ijzer er gewoon normaal onder heb je ook al eens geprobeerd???

Heel veel sterkte!!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:44

ja dat is allemaal al geprobeerd..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:44

SmithsGirl schreef:
mijn hoefsmid heeft ervaring met het bekappen van hoefbevangen paardjes... hij doet aan natuurlijk bekappen... misschien dat hij eens richting jou kan komen, of het nummer heeft van een collega bij jou in de buurt? Het is niet gezegd DAT het helpt... maar het zou wel kunnen, als ik zijn verhalen hoor...

mag ik zijn telefoon nummer?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:00

Ik weet niet of je al eens op www.keerhoeve.nl hebt gekeken, maar daar staan heel veel verschillende oorzaken van bevangenheid, hoeft niet alleen door gras te komen.. Wat t bij jou shet waarschijnlijk ook niet is doordat ie al lang niet meer op gras staat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:40

Waterkippie schreef:
mag ik zijn telefoon nummer?

zie je pb-box... Lachen

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:51

Mijn paard is van de zomer ook hoefbevangen geweest (weliswaar in heel lichte mate). Hij kreeg ook zooltjes met siliconen en ging steeds beroeder lopen. We hebben de siliconen er onder uit gehaald (alleen een leren zool laten zitten) en hij liep gelijk een stuk beter.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:53

Ik wil je er heel veel sterkte mee wensen!

Arme Kobus Verdrietig

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:42

SmithsGirl schreef:

Ik zou idd ' natuurlijk' laten bekappen, dwz de hiel eraf, a.d.h.v. rontgenfoto het hoefbeen plat zetten, GEEN ijzer. Om het lopen wat confortabeler voor je pony te maken, zou ik haar hoefschoenen aan doen als ze naar buiten gaat of als je ermee loopt. Dit geeft een zachte, verende ondergrond zonder de gevaren van een ijzer... Verder op nat (vochtig...) zand zetten dus met dit weer zou dat al prima gaan in een buitenbak die is vanzelf al nat, of anders vochtig zand in de stal. Hierdoor wordt de hoef gekoeld, evt. ontsteking geremd en pijn verlicht. Verder heb ik goede ervaringen met homeopathische medicijnen. Als je hier wat voor voelt, moet je deze wel gedurende 3 a 4 maanden blijven geven voor een goed resultaat. Als je geïnteresseerd bent in deze middelen kun je me pb-en. Mag ik vragen wat je hem precies voert? Het is erg belangrijk dat hij alleen maar hooi krijgt evt. met wat zemelen, maar geen krachtvoer, ook niet een beetje. Wat gewichtsverlies zal ongetwijfeld het gevolg zijn, maar dat is op de lange termijn helemaal niet zo erg en nu niet je grootste probleem! First things first, eerst de bevangenheid weg als dat gelukt is kun je er langzaam weer wat meer vlees op zetten, maar hij zal altijd schraal in het voer moeten blijven nu hij eenmaal hoefbevangen is geweest. Succes!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 08:47

ik pb je Lachen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:35

mijn paard is deze zomer ook bevangen geweest. Ik ben gaan strasseren, ook natuurlijk bekappen, maar met gediplomeerde begeleiding, wat ik wel zou aanraden. Mijn paard loopt ondertussen weer (bijna) helemaal goed, ze draaft nu met gemak blootsvoets over het asfalt. OK dan!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:41

Dmv Strasseren kun je zeer goede resultaten bereiken!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:47

Strasseren,
wat is dat precies?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:55

Waterkippie schreef:
Strasseren,
wat is dat precies?

Dit is een hele toegankelijke nieuwe site.
Strasseren is een maniervan bekappen waarbij vrij veel hoorn wordt weggehaald, om snel pijn weg te kunnen halen.

http://www.paardenwerkplaats.nl/strasser/index.php

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:59

dank je wel

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 01:31

even een klein updatje,
kobusje gaat gelukkig al ietsje beter, merk toch dat de ijzers eraf hem zeker goed doen...

iedereen bedankt, ook voor die gene die een PB hebben gestuurd, hab er veel aan en ga alle info eens goed op een rijtje zetten..