Spierpijn vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aramat

Spierpijn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 17:40

Gamble heeft gister nog al gecrossed, ik hield m niet meer dus hij ging een beetje uit zn dak, daarna gleed ie een beetje uit over een nat bruggetje. Ik heb wel goed uitgedraafd op de stenen en goed uitgestapt en merkte verder niks aan hoe ie liep.
Nou ging mn vader vanochtend met de wagen rijden en toen liep ie niet echt lekker, maarja mn vader schenkt daar nooit zoveel aandacht aan.. Hij had een uur gereden en toen ging ik er even op zonder zadel, toen ik een stukje ging draven liep ie nogal kreupel.. Dus heb m op stal gezet en na 2 uur ben ik nog even gaan kijken, toen was het wel iets minder, ik kon moeilijk zien wel been het nou was, het leek uit zn hele lichaam of rug ofzo te komen. Ik heb heel zn lichaam en benen gevoeld maar hij reageerde nergens gevoelig.
Nu vraag ik me af of het spierpijn zou kunnen zijn, hij is ook net sinds 4 dagen geschoren, dus hij kan het wat kouder hebben. Maar is spierpijn ook nog zo duidelijk te zien als ie al een uur heeft gelopen? En zou het dan niet juist erger moeten zijn als ie net van stal komt?
Ik kijk nog even hoe het morgen is, maar ik vroeg me dit af..

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:44

Spierpijn hoort minder te worden naarmate je langer doorgaat, aangezien afvalstoffen dan kunnen worden afgevoerd.
Maar ik ga ervoor dat je paard gewoon iets heeft verzwikt/verrekt.
Even een paar dagen aankijken dus...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 18:39

Blossomm schreef:
Maar ik ga ervoor dat je paard gewoon iets heeft verzwikt/verrekt.

Dat zou idd kunnen ja..

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:09

Zou het misschien spierbevangen kunnen zijn of misschien een verzuring. Als het morgen of maandag niet over is zou ik in iedergeval de d.a. erbij halen en laten kijken, en evetueel bloed prikken. Ik heb zoiets dergelijks al eerder meegemaakt. Wij dachten ook dat het paard spierpijn had maar het ging maar niet over, we zijn er toen achtergekomen dat hij een ernstige verzuring in zijn spieren had. Het gevolg was 6 weken rust. Ik zou hier dus heel voorzichtig mee zijn, smeer hem in indergeval maar goed in met een spiergel en lekker warm inpakken.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 19:12

Maar bij spierbevangen komen ze toch juist slecht uit stal nadat ze stil hebben gestaan? Hij was na t op stal staan juist wat beter. Ik heb m lekker dik ingepakt net, hoop dat t morgen niet erger is..

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:26

Ik noemde ook nog verzuring van de spieren, dat kan ook nog met spierbevangen komen ze inderdaad moeilijk uit stal. Maar als het paard verzuurt is dan komen ze niet moeilijk uit stal. Dan loop een paard alsof hij kruipel is op vier benen. Het voelt alsof hij kreupel is maar je kunt niet zien aan welk been. De d.a. kan dan uitsluitsel geven. Je moet hier wel voorzichtig mee zijn

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 19:30

dixie schreef:
Het voelt alsof hij kreupel is maar je kunt niet zien aan welk been. De d.a. kan dan uitsluitsel geven. Je moet hier wel voorzichtig mee zijn

Oeh Scheve mond Ik ga morgen alleen stappen met m, kijken hoe ie dan is.. Maar bedankt dat je me er op wees!

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:36

Graag gedaan. Succes ermee.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:29

Hij liep vanochtend al een stuk beter en vanmiddag zag ik niks meer, waren dus waarschijnlijk toch zn spieren en de kou..

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:06

als hij nog een keer uitglijd of je hebt hem heel hard laten werken ofzo dan kan je hem daarna maar eens met cole`s linement inmasseren (witte fles rode dop groene tekst), dat werkt erg goed tegen spierpijn, mijn instructrise had het me aangeraden en ik ben een tevreden klant!, gewoon inmasseren( kan het ook eerst verdunnen met lauw water) en dan dekentje erop(warm houden) tot ie droog is.

ik weet dat je er eigenlijk helemaal ni naar vroeg maar ik dacht misschien heeft ze er wat aan Knipoog