blessure voorknie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

blessure voorknie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:24

Mijn jaarling heeft een tikje tegen zijn voorknie gehad. Hij staat erop. Maar lopen op zachte grond kost hem moeite. Is hij eenmaal in beweging dat gaat het eigenlijk wel goed.

De da is geweest. Hij heeft twee keer daags een poeder voorgeschreven gekregen dat werkt op spieren en botvlies. Hij krijgt dit nu drie dagen maar zie weinig verbetering.

Aan de buitenkant van het been is niets te voelen, niet dikker, niet warmer.

Ik heb begrepen dat dit soort blessures lang kan duren. Iemand hier ervaring mee?

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:28

Heb je er ook een foto van laten maken?
Er kan ook iets kapot zijn aan de binnenkant of misschien zijn banden?
Veel suc6 ermee verder ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 22:36

De veearts kon niets vinden dat daarop wees. De plek waar hij een klap heeft gehad (beetje haar af) duidt daar ook niet op. Vandaar dat hij in eerste instantie aan een kneuzing of verrekking denkt. Voor een foto moet ik een behoorlijk stukje met de trailer... het wordt ook zeker niet erger.. dus dat kan altijd nog volgens de da.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:02

bij ons in de buurt heeft een veulen ook een klap gekregen tegen zijn knie, dagen dik (zelfs weken) maar nu zie je er niets meer van Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:18

Wiz blijkt dus een heel diep zittende hoefzweer te hebben.
Gelukkig is het niks ernstigs.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:21

Anya schreef:
De da is geweest. Hij heeft twee keer daags een poeder voorgeschreven gekregen dat werkt op spieren en botvlies. Hij krijgt dit nu drie dagen maar zie weinig verbetering.

Een hoefzweer, met dank aan de DA.....gelukkig gaat het als de zweer open is snel beter!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:25

Het was eerst echt zo onduidelijk hoor. Bovendien had hij een schaafplek op zijn knie. Maar toen hij steeds beroerder ging lopen heb ik hem vandaag weer laten komen. Nu was de hoef voor het eerst op een heel klein stukje iets warmer. De zweer bleek dus bijna op het leven te zitten. Het is in dit geval niet de schuld van de DA Lachen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:27

Gelukkig maar, je hoort tegenwoordig zoveel geblunder met verkeerde of gemiste diagnoses......