iets voor te kalmeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

iets voor te kalmeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 20:11

nu word het me te gek hoor Schijnheilig Bloos!
ik dacht zooo dan gaan we beauty even rustig in de bak laten...
maar nee hoor mevrouw begon te trekken en toen schaafde ik tegen de bak deur aan met mijn rug Boos!
zelfs toen ze klaar was was ze nog 'wild' Verward
dit is niet leuk hoor...en hoe ze rende was niet normaal hoor Bloos!

bestaan er ook poeders of dergelijke om haar te kalmeren?
onder het rijden wil ik geen race eend hebben Bloos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:42

tja..ik ken haar geschiedenis niet, maar ga toch vragen wat ze te eten krijgt, waar ze staat hoe vaak ze buiten komt....

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 21:58

ellepel schreef:
tja..ik ken haar geschiedenis niet, maar ga toch vragen wat ze te eten krijgt, waar ze staat hoe vaak ze buiten komt....

hihi eiwit arm voer best wel:
smorgens: reform-kruiden-musli + hele berg hooi+wortels
savonds:1.5zemelen+klein handje brokjes+wortels+hele berg hoor.
ze komt met dit weer niet buiten Haha!
behalve als de zon schijnt Cool

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:02

teveel voer krijgt ze dus niet,, dus dan is ze gewoon vervelend....
als je haar buiten wil zetten dan een hoofdstel om( met bit ben je meer baas)
en verder...hoop ik voor je dat t ophoudt met regenen!!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 22:10

oke dan..alvast bedabkt voor de hulp hoor OK dan!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:24

Is ze geblesseerd en moet ze rustig blijven?
Of mag ze gewoon voldoende lopen?Als dat het geval is zou ik haar voor het rijden loslaten en evt. even longeren. Dat scheelt een stuk.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 20:08

Kyona schreef:
Is ze geblesseerd en moet ze rustig blijven?
Of mag ze gewoon voldoende lopen?Als dat het geval is zou ik haar voor het rijden loslaten en evt. even longeren. Dat scheelt een stuk.

nee ze is niet geblesseerd Haha!

alleen dat rennen van te voren lijkt me eigenlijk niet zon goed idee Bloos!
dan word ze als nog maar wilder Bloos!
maar toch bedankt hoor Clown OK dan!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:46

heeft ze gewoon energie te veel of is ze ook wat nerveus van aard? er zijn wel een aantal homeopathische middelen waar ze wat kalmer van worden, maar dit werkt vooral tegen nervositeit en angst...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:26

Nadat je pijn hebt uitgesloten kan je in plaats van je kruiden musli overstappen op een musli waar geen haver in zit. ls het zo is dat ze als het lecht weer is de hele dag op stal staan kan ik het wel begrijpen. Ik ga er min of meer vanuit dat je paard wel iedere dag even beweging krijgt. Zo niet dan ligt daar denk ik je probleem. Mijn paard gaat iedere dag naar buiten weer of geen weer. Een goede deken beschermt ze wel tegen kou en regen.
Er zijn druppeltjes te krijgen bij de paardendorgist dat heet nervalet en is met name bedoeld voor nerveuze, en daardoor drukke paarden. Misschien kan je haar voor het rijden aan de longerlijn aan het werk zetten dat dat wel helpt. Regelmatig beweging is er belangrijk. Waar je ook op kan lette is kou. Een paard dat het kous heeft zal meer rennerig zijn omdat hij dardoor warmer wordt. Een uitrijddeken of wollen deken die je tijdens het instappen op je paard houdt kan dan de oplossing zijn. Mt de oslag van het weer zijn wel meer paarden frisster dan normaal.

Als dit allemaal niet helpt is er dikke kans dat er een dominatie probleem is en dat je streng en concequent voor je paard moet zijn. Jij bepaalt het tempo. Wil het paard te hard ga je voltes rijden. Ho = ho veel overgangen lekker blijven rijden en wenden zodat het paard an het werk blijft etc. etc.

Succes!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 10:06

Riant schreef:
Nadat je pijn hebt uitgesloten kan je in plaats van je kruiden musli overstappen op een musli waar geen haver in zit. ls het zo is dat ze als het lecht weer is de hele dag op stal staan kan ik het wel begrijpen. Ik ga er min of meer vanuit dat je paard wel iedere dag even beweging krijgt. Zo niet dan ligt daar denk ik je probleem. Mijn paard gaat iedere dag naar buiten weer of geen weer. Een goede deken beschermt ze wel tegen kou en regen.
Er zijn druppeltjes te krijgen bij de paardendorgist dat heet nervalet en is met name bedoeld voor nerveuze, en daardoor drukke paarden. Misschien kan je haar voor het rijden aan de longerlijn aan het werk zetten dat dat wel helpt. Regelmatig beweging is er belangrijk. Waar je ook op kan lette is kou. Een paard dat het kous heeft zal meer rennerig zijn omdat hij dardoor warmer wordt. Een uitrijddeken of wollen deken die je tijdens het instappen op je paard houdt kan dan de oplossing zijn. Mt de oslag van het weer zijn wel meer paarden frisster dan normaal.

Als dit allemaal niet helpt is er dikke kans dat er een dominatie probleem is en dat je streng en concequent voor je paard moet zijn. Jij bepaalt het tempo. Wil het paard te hard ga je voltes rijden. Ho = ho veel overgangen lekker blijven rijden en wenden zodat het paard an het werk blijft etc. etc.

Succes!!

goed getypt allereerst Schijnheilig
je zei dat ik kon over stappen van kruidenmusli naar musli zonder haver,alleen in kruidenmusli zit ook niks in waar ze wild van worden Tong uitsteken
je kon het juist goed gebruiken bij de paarden die snel druk zijn:P
beauty is niet elke dag in beweging er komen ponyclubs rijden bij ons op stal,dus kan je er niet in.maar zodra de bak vrij is word er gewerkt...en hard gewerkt dan ook! Haha!
ik ga het ook nog eens proberen met overgangen te rijden je :p
nou bedankt he OK dan! Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 10:18

bij de Paardendrogist kan je rustgevende kruiden kopen: Easy Going en Relax, de ene is een poeder en de andere zijn echt kruiden.

Ik heb beide gebruikt en whet werkte bij mijn zeer schrikkerige koudbloed prima! Hij schrikt nog wel, maar reageert niet meer zo heftig, ik kan hem nu makkelijker baas blijven