Kan dit kwaad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:26

Kate heeft poeperige strengen in haar (overwegend) witte staart zitten. Kan dit kwaad en wat kan de oorzaak zijn?

Aangezien ik door alles wat er met Son afgelopen zomer gebeurd is, ben ik lichtelijk paranoia wat de gezondheid van mijn (nu nog 2) dames aangaat. Toevallig zag ik haar van de week nog poepen op stal, dit waren gewone mestballen. Ze was op stal omdat haar staart gewassen werd, dus zodoende valt het nu extra op dat haar staart alweer viezig is.

Ik denk zelf dat het in het (weide)gras kan zijn (madam graast daar van 8 tot 17) of de wortelen (1/3 emmer per dag). Verder krijgt ze nat hooi (ivm stoffigheid hooi) en heel weing krachtvoer (het is nl een haf met overgewicht). Wie herkent dit... en moet ik me zorgen maken?

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:11

Het zal niets ernstigs zijn als ze nu weer normaal mest hoor. Kan altijd een keer wat dunner zijn... als het maar niet te lang duurt

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:18

Heb geen idee wat er met Son gebeurd is, daar ben je vaag mee........

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:26

Mijn merrie heeft dit altijd als ze hengstig is. Heeft ze vaak wat dunne mest na de gewone mestballen. Zolang ze niet constant aan de dunne is zou ik me geen zorgen maken.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 10:45

TheSam, in dit topic kun je lezen wat er allemaal met Son aan de hand was en is. Deze toestanden kwamen als donderslag bij heldere hemel, dus vandaar dat ik met Kate hyper en supervoorzichtig ben...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=289144

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:48

Is er verandering van voer geweest. Bij nat kuilgras is bekend dat ze weel eens aan de dunne gaan.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:44

Jossie schreef:
TheSam, in dit topic kun je lezen wat er allemaal met Son aan de hand was en is. Deze toestanden kwamen als donderslag bij heldere hemel, dus vandaar dat ik met Kate hyper en supervoorzichtig ben...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=289144

Oke, ik heb t gelezen en sta wat Son betreft inderdaad voor een raadsel. Rot allemaal!
Ik neem aan dat Son toen geen dunne ontlasting heeft gehad?