spiroflor???SRL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jedine

spiroflor???SRL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:13

Shelby heeft een wond op zijn hals bovenin maar daaromheen is het dik (zwelling),het knelde zelfs zijn slagader af.
Van de dierenarts moeten we de zwelling nu 2xdaags 10 min koelen en daarna goed inmasseren met spiroflor (SRL)...
Spriroflor heb ik hiet thuis ook en dat gebruik ik als ik spierpijn heb of last van mijn rug. het is ook voor spier en gewrichtklachte. homeopatich VSM
Aan de ene kant denk ik de DA zal het wel weten maar aan de anderekant weet ik niet of dat het helpt.
Morgen komt de DA weer (voor de 3e x achterelkaar) en dan krijgt hij weer pijnstillers. we moesten ook goed op zijn mest letten want dat was niet veel ondanks hij de hele dag binnen staat (normaal overdag buiten,nu niet ivm wond)

Wat vinden jullie ervan?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:27

Zou het nog even afwachten. Zo'n zwelling heeft tijd nodig dus het zal nog wel een tijdje duren voordat het wegtrekt. Denk dat je dus even geduld moet hebben. Dat hij niet zoveel mest kan ook komen omdat hij binnenstaat en minder beweging heeft dan anders (beetje van slag).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:39

Bij zwelling heb ik altijd goede resultaten met traumeelgel( van Heel ), vraag anders eens aan de da morgen wat hij/zij daar van vindt !?

Groetjes,

Maris

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:05

Die SRL gelei die beveelt je DA waarschijnlijk aan omdat dit spul de doorbloeding bevorderd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:38

srl is daar heel goed voor.ik gebruik het ook bij dergelijke blessures.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:13

srl is super ! Doen !
het mag alleen niet op wonden gebruikt worden, dus daar moet je even op letten.

succes !

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 17:58

op de wond doe ik het ookniet, en die stelt eigenlijk niks voor.
het probleem is dat ik er niet bij ben als de da komt. moet nl gewoon werken. bij mij helpt srl ook maar ik dacht dat het voor mensen was. vond het dus een beetje raar.
ik ga er zo naar toe en kijken hoe het is.

en wat het mesten betreft hij had op een hele dag en nacht maar een hoopje neergelegd.....volgens zijn eigenaresse is vorig jaar koliek begonnen met weinig mesten. maar eten enzo doet hij goed

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:31

beetje omega olie door het eten ? tegen evt. verstopping...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:34

Vertrouw je je DA niet of zo?.

Ik heb het een tijd gebruikt maar gebruik nu ander spul puur voor de spieren en idd ook Traumeelgel dat is helemaal super.

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 11:04

tuurlijk vertouw ik de da wel! maar ik dacht dat spiroflor voor mensen gebruikt werd...En dat het voor spieren is , maar die zwelling is niet van een spier ofzo daarom vond ik het een beetje raar

Nu is het bijna een weekje geleden maar het wordt niet minder, iemand enig idee hoelang dat kan duren. shelby is gelukkig al wel weer fitter en meer zichzelf.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:43

ik gebruik spiroflor ook voor paarden. is nl het enige wat koelt (en niet gaat broeien zoals mitalgan, wat niet goed is). En een zwellimg moet gekoeld worden.
dus vertrouw je dierenarts maar