Ik zal het jullie eerst even kort uitleggen. Mijn paard heeft toen ze 2 jaar was een misstap gemaakt uit de trailer bij haar vorige eigenaar. Hieraan heeft ze een litteken overgehouden aan haar linkerachterbeen. Ze is gekeurd voordat ik d'r keurde en daaraan dus ook... moest geen probleem zijn. Ik begon toen ze ruim 3 jaar was met zadelmak maken.. Alles ging goed totdat haar hoeven te kort werden en er achter ijzers onder moesten, toen begon het probleem!
2 weken nadat ze achter ijzers kreeg, had ik wedstrijd.. Inrijden ging goed totdat ik de ring in mocht.. Mijn paard ging in de eerste hoek gelijk op 3 benen. Ik werd gediskwalificeer, paard is kreupel.
Ik naar de inrijbak terug en uitgestapt ik eraf.. kijk ik.. Heeft ze dat litteken met der rechterbeen opengeslagen!
Ik dierenarts laten komen.. week gestapt daarna liep ze eigenlijk weer goed.
MAar ik vertrouwde het toch niet helemaal. Ik ben naar de kliniek gegaan foto's laten maken was dus goed mis.. zat een botwoekering op kootbeen en kroonbeen. Het viel niet weg te halen mbv operatie omdat er de spieren en pezen er te dicht langslopen.
Ik moest 2 maanden stappen.. daarna mocht ik weer rustig aan opbouwen. Maar nu is dus het probleem dat mijn paard niet zonder ijzers kan lopen omdat ze te kort worden.. en met ijzers slaat ze het litteken open.
Ik heb toch omdat ik het te toevallig vond van toen ze de ijzers achter kreeg dat ze hem opensloeg en daarvoorhad ze negrens last van dus ik heb ze er 4 -5 weken geleden er weer onder uit laten halen.
Mijn paard loopt nu sinds donderdag kreupel... en ik vraag me dus af of het ligt aan de korte hoeven. Het kan ook heel goed iets anders zijn.. maar der hoeven zijn gewoon te kort...
Ik smeer al 1 1/2 jaar elke dag hoefvocht en laurierzalf en ben sinds kort begonnen met rainmaker. Ik geef biotine en der hoeven groeien gewoon echt NIET!!
Maar wta zouden jullie nou doen? Eerst da laten komen om te kijke of het wel echt aan der hoeven ligt of toch eerst die ijzers er weer onder... en dat proberen..???
Ik heb al op internet gekeken naar het product Perfect Hoof en dat ga ik proberen.
Iemand nog ideeen??
Groetjes Ilona
PS sorry dat het toch een beetje een lang verhaal geworden is...