JIPEE geen sarcoïde maar schimmel!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie

JIPEE geen sarcoïde maar schimmel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:34

Zoals jullie een tijdje geleden allemaal hebben kunnen lezen heb ik een nieuw paard gekocht. Bij de keuring kwam naar boven dat ze waarschijnlijkk sarcoide had (een goedaardige vorm van huidkanker). Ik was toch al verliefd op mijn nieuwe aanwinst dus ik nam ze toch mee naar huis en begon de bulten elke dag aan te stippen met betadineshampoo . Na een paar dagen zag ik dat de bulten vlakker werden. Ondertussen had ik een andere deken gekocht zodat dat vies ding wat erbij hoorde eraf kon (en gewassen werd uiteraard) De bulten werden dikke korsten die als je ze omhooghaalde etterde. Na een week zag ik bij een bult toch echt dat hij weg aan het gaan was dus ik de DA gebeld en alles uitgelegd Schijnheilig . Hij gekomen en geconstateerd dat het er inderdaad veel beter uitzag (ik kreeg zelfs complimenten Bloos! ) Toen heeft hij de merrie geënt tegen schimmel en het ziet er nu al stukken beter uit met m'n potjes, zalfjes, kruidjes en natuurlijk het allerbelangrijkste het knuffeluurtje *LOL* . De toekomst ziet er een stuk rooskleuriger uit voor ons, en voor de mensen die denken van wat een fijne DA, tsja het is echt een fijne DA en ik had foto's gezien van sarcoïde en daar leek het echt heel veel op, de DA zei (omdat zijn eigen paard ook sarcoïde heeft gehad) je kan niet voorzichtig genoeg zijn met zulke dingen, mijn antwoord was dat ik blij ben dat ik maar een klein beetje eigenwijs ben en dat ik het paard toch gekocht heb ondanks het advies. Het is ook nog eens een hele fijne lieve merrie Lovers

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:56

Nou ik had wel wat meer reactie verwacht hier Verdrietig , heb ik zo'n goed nieuws vertel ik het hier en ben ik gewoon de enigste die het goed nieuws vind Verward .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:04

Vonnie dat is heel goed nieuws! Gefeliciteerd!

En voor de mensen met een paard met een sarcoid. Een sarcoid is echt het einde niet hoor. De sarcoid die bij Lanna is weggehaald lijkt vooralsnog weg te blijven. De (best grote) wond is geheeld en er groeit zelfs donkerbruin haar op. Het hangt gewoon een beetje van de plek af waar zo'n sarcoid zit. Sommigen zijn redelijk goed weg te halen.

Maar nogmaals vonnie: super!

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:11

mooi dat het goed gaat met je peerdjuh OK dan!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:42

Geweldig nieuws!! Nog veel plezier van je paard.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 21:48

Bedankt voor jullie reacties, was al bang dat jullie allemaal sliepen Cool Tong uitsteken .

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:39

vonnie schreef:
Bedankt voor jullie reacties, was al bang dat jullie allemaal sliepen Cool Tong uitsteken .

Nee, maar je kunt niet overal tegelijkentijd op reageren Haha!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:31

ik vind het erg goed van je dat je op deze reden het paard sowiezo niet wilde laten staan. Inderdaad is het niet het einde van de wereld en je hebt het dier toch een kans gegeven. Thumbs up!