vocht in de voorknie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

vocht in de voorknie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:33

Mijn paard heeft dus vocht in zijn knie, dit heeft hij nu een week of 2 ongeveer, de dierenarts is er al bij geweest, hij heeft een antibiotica kuur en vochtafdrijvers en ontstekingsremmer gehad maar de knie blijf gevuld met vocht, maar nu komt het lastigste van het verhaal, mijn paard loopt dus 100% op dat been, geen korte pas, tilt hem niet minder hoog op niets van dit alles, hij loopt er gewoon goed op, aleen vraag ik me nu af wat ik het beste kan doen, aan de ene kant denk ik gewoon rijden..de DA zegt ook dat hij gewoon aan het werk kan als hij er goed op loopt, en aan de andere kant denk ik...dat vocht zit er niet voor niets, nu heb ik de eerste week aleen gestapt met hem en sinds een week zit ik er weer op en heb hem weer aan het werk gezet, maar ook na het rijden is het niet minder, terwijl vaak na stappen of arbeid vocht weg moet trekken of in ieder geval minder moet worden.

wat is wijsheid??

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:44

Anders laat je toch een foto maken van de knie, ik zou ook willen weten waar het vandaan komt, dat vocht zit er niet voor niets, als je weer gaat rijden en het word erger dan krijg je daar spijt van. 2 weken is zowiezo best lang voor dik been, met die vochtafdrijvers en de onstekingsremmer had het eigenlijk al weg moeten zijn, ik zou het toch verder laten onderzoeken Succes Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:22

foto is al gemaakt, niets op te zien! vandaar dat het zo raar is

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:24

Waar denkt de DA dan waar het vandaan komt ?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:26

die heeft ook geen idee, er is ook een scan gemaakt, was ook niets op te zien, zelf hebben we een beetje het vermoeden dat het komt omdat hij soms tegen de staldeur staat te bonken, dat is eigenlijk het enige wat we kunnen bedenken

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:54

hoi,

Mijn paard heeft al 2 jaar een bult op d'r voorknie, dit is gekomen door dat ze een wond had op d'r knie welke te snel was dicht gegaan en daardoor is het hele been van boven tot onder dik geweest,ze heeft toen ook antibiotica en vochtafdrijvers gehad, maar ze heeft er wel een bult aan over gehouden op d'r knie. Soms is deze wat dikker dan de andere keer. Verder doe ik gewoon alles met d'r en heeft ze er ook geen last van. De dierenarts gaf bij mij aan dat er waarschijnlijk vocht en/of bindweefsel in de bult zit maar dit kan geen kwaad, ik had er kunnen laten opereren maar dan was het puur voor het uiterlijk.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

groetjes gabrielle en kabaal

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:34

judithh schreef:
die heeft ook geen idee, er is ook een scan gemaakt, was ook niets op te zien, zelf hebben we een beetje het vermoeden dat het komt omdat hij soms tegen de staldeur staat te bonken, dat is eigenlijk het enige wat we kunnen bedenken

Als dit de oorzaak is en die wordt niet weggenomen, dan zou je dus hetzelfde verschijnsel kunnen krijgen als een piephak.
Dus een chronische bindweefsel verdikking.

In eerste instantie, kan er nog een bloeduitstorting zitten en dit is normaal gesproken nog wel weg te zuigen, maar als hij tegen die deur blijft bonken komt het ongetwijfelt terug.

Ik zou met jouw VA overleggen of afzuigen (nog) zin heeft, maar dan zul je tegelijkertijd iets moeten verzinnen om dat tegen de deur aan bonken te voorkomen. (een rubber- of kokosmat bijvoorbeeld)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:59

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

chanenmichel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:31

een vriendin haar paard heeft dit ook. Ook zij heeft hem een paar weken op rust gezet, maar het ging niet weg. Ze rijdt er nu alweer een poosje op en ze loopt niet kreupel en heeft geen last.