Stijf als ze net uit dr stal komt wat aan te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Stijf als ze net uit dr stal komt wat aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:36

Titel zegt het al..... Lachen

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:55

misschien wat vaker per dag beweging geven. dan komen ze vaak minder stijf hun stal uit, omdat ze niet zo lang de tijd hebben stijf te worden. Maar anders gewoon goed instappen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:13

Dit heb je wel vaker met paarden als ze veel binnenstaan. Meestal is het dan na een tijdje stappen weg. Het is meestal minder als ze vaker uit hun stal komen en meer bewegen net als Ktje zegt. Dat zou dus een optie kunnen zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:20

Meer buiten laten lopen ( bak/wei / paddock ). En lekker masseren voordat je gaat rijden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:54

Wat meer buitenzetten inderdaad en rustig de tijd nemen om los te stappen. Een lekkere massage kan ook eens deugddoen Haha!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:04

Lekker lang instappen en kijken of je paardje niet wat vaker per dag uit de stal kan.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:44

Bedankt Lachen
Ze komt wel is in de bak een half uurtje maar meer ook niet s'winters..
Dan moet ik dus wat langer instappen vandaag was ze niet stijf...
Van de zomer vanaf april staat ze weer dag en nacht op de weide Lachen

chanenmichel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:27

Mijn jaarling staat eigenlijk nooit op stal, maar als hij een keertje op stal heeft gestaan is hij ook stijf. Ik denk dat het wel normaal is hoor, want ze hebben dan natuurlijk ook niet zoveel beweging. Ik zou ook wat langer instappen dan zal het wel wat beter gaan. Dan wordt ze wel weer wat losser. Gr.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 10:42

chanenmichel schreef:
Mijn jaarling staat eigenlijk nooit op stal, maar als hij een keertje op stal heeft gestaan is hij ook stijf. Ik denk dat het wel normaal is hoor, want ze hebben dan natuurlijk ook niet zoveel beweging. Ik zou ook wat langer instappen dan zal het wel wat beter gaan. Dan wordt ze wel weer wat losser. Gr.

Ze heeft altijd voorheen op de weide gestaan,en nu vanwege school komt ze ongeveer 2 uur buiten per dag...
Maar vanaf april kan ze de weide weer op Lachen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:12

belangrijk is om echt tijd te spenderen aan in maar ook uitstappen. Want uit stal moeten de spieren nog volledig opgewarmd worden en afgekoeld. Das ook beter voor de bloedcirculatie in de spieren. En zoals al gezegd, misschien kleinere perioden rijden. succes!

zappa_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:19

je moet gewoon rustig aan doen... en elke dag een half uurtje stappen enzo..!!:))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:53

Begreep ik dat goed, dat je paardje voorheen wel veel op de wei stond en nu ineens op stal?

Want dan is het wel een beetje logisch dat ze stijf wordt op stal. Zoals hierboven al genoemd: Gewoon goed in en uitstappen en zo vaak mogelijk proberen te rijden en dr regelmatig ook losgooien ofzo..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 19:58

Bienotje schreef:
Begreep ik dat goed, dat je paardje voorheen wel veel op de wei stond en nu ineens op stal?

Want dan is het wel een beetje logisch dat ze stijf wordt op stal. Zoals hierboven al genoemd: Gewoon goed in en uitstappen en zo vaak mogelijk proberen te rijden en dr regelmatig ook losgooien ofzo..

Ja klopt maar nu mogen ze niet op de weide omdat ze het anders helemaal vertrappen,en voor de rest staat ze alleen in het weekend veel buiten en doordeweeks komt ze s'ochtends wel buiten maar niet elke dag.... En ze komt er wel uit om te rijden..

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:28

mss kun je hem van te voren wat in de wei laten lopen! dan hoeft ie niet meteen aan het werk !

hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 08:16

En goed warm houden als het wat kouder wordt. Scheelt ook in stijfheid.