Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:havens muesli zonder haver is heel geschikt hiervoor, je kunt hier vrij weinig van voeren, 2x een halve kilo moet genoeg zijn om aan de benodigde vitamines te komen...
Twinklebel schreef:Mijn paard stapt nu al ruim vier maanden met een peesblessure en krijgt alleen nog maar peen en hooi. Ik geef alleen nog wel wat vitamine bij en als de rest voer krijgt krijgt zij een paar boterhammen. En zelfs daarop is ze nog te druk om gewoon te stappen. Krijgt dus ook vanaf dat ik acht weken aan het stappen was muisjes. Ze is op het moment niet te dun, eerder een klein beetje te dik en glanst als een spiegel. Heb dus niet het idee dat ze iets tekort komt.
Patoucha schreef:Ik zou een paard op gedwongen rust helemaal geen krachtvoer meer geven maar wel onbeperkt ruwvoer. Hier kunnen ze genoeg energie uithalen als ze niet hoeven te werken. Als het wat langer gaat duren, kun je evt. een kruidenmengsel of vitaminepreparaat geven, maar ook hiermee oppassen dat je geen supplement geeft waarvan ze ook meer energie krijgen... over het algemeen is het geen enkel probleem om een paard op rust alleen ruwvoer te geven, als ze daarvan maar onbeperkt kunnen eten.
Mause schreef:Bij ons op stal is het niet mogelijk om ze onbeperkt kuil te geven. Ze krijgen 3 x per dag kuil en je kan wel zelf aangeven hoeveel ze moet krijgen. Ze staat nu op 3 plakken.
3x per dag is prima! alleen dan zoveel geven dat het bij de volgende voerbeurt net wel/net niet op is...