Koko zit vast in zijn nek, is met rijden niet supervoorwaarts en daardoor ook niet makkelijk nageeflijk te rijden, aan de longe is hij wel voorwaartser en wil met bijzet ook wel redelijk tot goed nageven.
Het zadel is pas nagekeken en was in orde!
Ko is al in behandeling bij een fysio maar dit helpt niet echt op de langere termijn. Fysio heeft wel erg geholpen bij de rugklachten maar hij blijft gewoon vastzitten. Zijn spieren worden wel iets losser van de massage maar na een aantal weken gaat het weer niet lekker met rijden.
Volgens mijn VA (die ook accupuntuur doet) zou accupuntuur best kunnen helpen.
Wat zijn jullie ervaringen met hiermee? Zowel positief als negatief!
Na een gewone DA controle (en zadel controle door een zadelmaker
) werd mij accupunctuur geadviseerd. Alhoewel ik er in eerste instantie nogal sceptisch over was heb ik mijn paard uiteraard toch laten behandelen.
Al haar klachten leken als sneeuw voor de zon verdwenen en zijn tot op heden nooit meer terug gekeerd. (even afkloppen *klop*klop*) 

, het ging ook zo snel dat ik eigenlijk niet kan navertellen wat hij nou precies deed
) Was wel blij dat er niemand aan het rijden was en dat het achterste hek van de bak dicht was, anders had ik Ko dus achterin het land kunnen gaan halen