Ervaringen accupuntuur???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Ervaringen accupuntuur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:05

Ik zit te denken om een accupuntuur behandeling te laten doen bij mijn paard, maar ben benieuwd of dat wel echt effect heeft.. ook voor langere tijd.
Koko zit vast in zijn nek, is met rijden niet supervoorwaarts en daardoor ook niet makkelijk nageeflijk te rijden, aan de longe is hij wel voorwaartser en wil met bijzet ook wel redelijk tot goed nageven.
Het zadel is pas nagekeken en was in orde!

Ko is al in behandeling bij een fysio maar dit helpt niet echt op de langere termijn. Fysio heeft wel erg geholpen bij de rugklachten maar hij blijft gewoon vastzitten. Zijn spieren worden wel iets losser van de massage maar na een aantal weken gaat het weer niet lekker met rijden.

Volgens mijn VA (die ook accupuntuur doet) zou accupuntuur best kunnen helpen.

Wat zijn jullie ervaringen met hiermee? Zowel positief als negatief!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:21

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:18

Ik heb ooit accupuntuur laten doen bij mijn paard.
Een hele aparte ervaring, en het heeft wel geholpen.
Je ziet direct na de behandeling het verschil.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:38

ik ben zelf ooit behandeld wegens een allergie, dat heeft echt geholpen, met mijn paarden heb ik geen ervaring.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:46

Jolynn schreef:
Kijk hier een, morgen komt hij weer voor behandeling.
Mag ik weten welke DA jij hebt, mag ook over de PB hoor.

[VvdD] Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Ik heb dierenkliniek Meursing/Arthur hierover eventjes gesproken (ik hoorde nl van een stalgenoot dat hij dat deed)

Volgens mij heb jij die ook laten komen toch of moet je dan met je paard naar de kliniek??

ff je topic lezen Haha!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:00

zoek ook maar onder mijn naam, ik heb uitgebreid verslag getypt destijds van mijn ervaringen met accupunctuur!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:21

Ik heb ook hele goede ervaringen met accupunctuur! Van de een op de andere dag had mijn paard plotseling ernstige rugklachten, het was zo erg dat ze al verschoot als je haar met een vinger aanraakte Scheve mond Na een gewone DA controle (en zadel controle door een zadelmaker Knipoog ) werd mij accupunctuur geadviseerd. Alhoewel ik er in eerste instantie nogal sceptisch over was heb ik mijn paard uiteraard toch laten behandelen.

Ik kan je vertellen dat het echt een hele bijzondere ervaring was! Zoiets wonderbaarlijks heb ik nog nooit met eigen ogen gezien en al mijn twijfels waren in een klap weg. Het ging in het kort als volgt: Mijn DA controleerde haar eerst door gewone standaard ''oefeningen'' duwde op haar rug, liet haar een stukje stappen en draven etc. Mijn paard zakte dus echt in toen hij haar rug aanraakte. Vervolgens stopte hij wat naaldjes in haar benen en voila, ze reageerde niet eens meer toen hij druk uit oefende op haar rug Bloos! Al haar klachten leken als sneeuw voor de zon verdwenen en zijn tot op heden nooit meer terug gekeerd. (even afkloppen *klop*klop*)

Ik heb zelf dus erg goede ervaringen met accupunctuur OK dan! Succes met je paard!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:24

Alleen maar goede ervaringen. Ik laat mijn paard altijd doen door Steffi van der Laarse. Een regulier geschoold dierenarts welke ook geschoold is acupuncturist. Juist in combi met acupunctuur kun je wervelblokkades (wat vaak de oorzaak is van de door jouw genoemde klachten ) super verhelpen zonder met een hamer te werk te moeten gaan. Je kunt haar vinden op haar site. www.steffivanderlaarse.nl Volgens mij zijn er verschillende mensen bij jouw op stal die haar kennen. Als je wilt kan ik je haar telnr. pb-en. Ze komt aan stal en is volgens mij zelfs eerdaags nog in Schipluiden.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:07

An_J schreef:
Alleen maar goede ervaringen. Ik laat mijn paard altijd doen door Steffi van der Laarse. Een regulier geschoold dierenarts welke ook geschoold is acupuncturist. Juist in combi met acupunctuur kun je wervelblokkades (wat vaak de oorzaak is van de door jouw genoemde klachten ) super verhelpen zonder met een hamer te werk te moeten gaan. Je kunt haar vinden op haar site. www.steffivanderlaarse.nl Volgens mij zijn er verschillende mensen bij jouw op stal die haar kennen. Als je wilt kan ik je haar telnr. pb-en. Ze komt aan stal en is volgens mij zelfs eerdaags nog in Schipluiden.

Ik heb je ge-pbt!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:58

Mijn paardje is heel erg los gekomen door steffie van der laarse, ze zat erg vast in haar hals, en nu is ze superlos, ook haar rug is erg soepel geworden!!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:17

Mijn paard is ook behandeld door Steffi. En ook ik ben erg tevreden over het resultaat.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:38

Ik heb ook goede ervaringen met acupunctuur Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:40

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:50

Gerrie schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met acupunctuur Knipoog

Ja ik kwam er later pas achter dat ik het verkeerd had geschreven Haha!

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die acupuncuur doen bij hun paard.. of wie weten er nog acupuncturisten in de omgeving van Delft e.o.?
Ik wilde eigenlijk Arthur van dierenkliniek Meursing, maar deze schijnt eind deze maand naar een andere kliniek te gaan Verdrietig

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 16:08

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met Arthur, hij hoopt dat 1 behandeling voldoende is (en anders moet ik een keer naar Twente komen Haha!)

Donderdag komt Arthur kijken of Koko baat zou hebben met acupunctuur.
Ik hou jullie op de hoogte!! OK dan!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:56

sultan heeft woensdag acupunctuur gehad, voo rzijn SI gewricht
mijn ervaringen zijn goed, en van de mensen om mij heen hoor ik ook niets dan positiviteit !

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:19

Nou Koko heeft vandaag zijn 1e acupunctuurbehandeling gehad OK dan!

Eerst heeft Arthur (de DA die acupunctuur doet) her en der over zijn lijf gevoeld en geduwd en ik verteld wat de problemen zijn. Daarna gestapt en gedraafd aan de hand en nog even aan de longe op het harde...
Koko zat dus links supervast (terwijl hij met rijden meestal op rechts moeilijker is) Met een naald over zijn lijf bij linker bil gaf hij best een grote reactie, net als bij zijn atlas (achter zijn hoofd). Ach gut
naalden erin, ff later weer met de naald over zijn lijf... en bijna geen reactie bij bil en atlas! Arthur heeft een aantal naalden in lijf en benen gestoken en ook wat manuele therapie gedaan/gekraakt.. bij zijn hals, diverse oefeningen gedaan, Arthur heeft ook met Ko zijn linkerachterbeen een zwieper gemaakt, ik wist niet dat een paard een been zo hoog kon optillen Clown , het ging ook zo snel dat ik eigenlijk niet kan navertellen wat hij nou precies deed Haha!
Ko was erg braaf, ook bij het kraken/manuele, ik had niet de indruk dat hij erge pijn had bij het acupunctuur!
Ik moet nu 2 dagen lekker longeren en daarna mag ik rijden, ik moet volgens Arthur echt verschil merken! Arthur hoeft waarsch niet meer terug te komen! Lachen
Ko zat trouwens vast op atlas, tussen 2e en 3e halswervel en bij het SI gewricht, allen aan de linkerkant Ach gut

Ben erg benieuwd hoe hij van het weekend zal zijn bij het rijden, ik merkte vandaag bij het longeren al dat hij minder hangerig/trekkerig was aan de longeerlijn.
Vanmiddag met losgooien is hij uitgebroken uit de paddock en in de rijbak gaan rennen en gekdoen/bokken/springen, lekker showen (hij voelde zich duidelijk erg lekker Lovers ) Was wel blij dat er niemand aan het rijden was en dat het achterste hek van de bak dicht was, anders had ik Ko dus achterin het land kunnen gaan halen Schijnheilig Haha!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:33

Super dat t heeft geholpen. Ik hoop dat t met rijden en poetsen dan ook wat lekkerder gaat

natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:41

hoi,

Wat heeft deze komplete behandeling gekost als ik vragen mag?
toch mooi in één keer er vanaf. leuk.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:50

Fijn zeg dat het zo goed is gegaan.
Mijn merrie is ook met acupunctuur behandeld voor een knieblessure maar dat duurde wat langer omdat dat bot-en kraakbeen was en dat is traagweefsel zoals mijn acupuncturist dat zegt, bij spieren hoeft hij vaak maar 1 of 2 behandelingen te doen en klaar.
Bij mijn merrie duurde het ook een aantal behandelingen voordat ze er echt een reactie opgaf. Ik vond het wel prijzig namelijk €55,- per behandeling.