Dikke Wangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveDunc

Dikke Wangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:21

Sinds een paar weken heeft mijn shetje dikke wangen. de shet van mn vriendin had het ook, en bleek dat zij een rotte kies had. Mijn vriendin moest haar mond iedere dag spoelen. Dus ik deed dat ook bij teddy, slang zn mond in..Er kwam onwijs veel gras uit, water helemaal groen, en me hele handen zaten onder het gras. Ik ben bang dat Teddy ook een rotte kies krijgt..wat moet ik doeN?!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:31

Ik denk dat je het beste de dierenarts kan bellen, dat zal niet heel erg goedkoop zijn, maar je kan er denk ik beter op tijd bijzijn vóórdat Teddy ook een rotte kies heeft. Dit lijkt mij het meest logische, anders kan hij alleen maar meer pijn krijgen!!

Groetjes en sterkte ermee, Ilse

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:02

of de paardentandarts
Mijn shet had het ook en die is er uit gehaald! beestje had veel pijn en is er eindelijk van verlost!!

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:07

Ik denk dat er inderdaad iets niet helemaal goed is in zn mond. 1 van mijn ponys heeft dat ook gehad. Ik zou er een tandarts naar laten kijken.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:31

Het hoeft geen ontstoken kies te zijn. Waarschijnlijk heeft je shet haken op zijn kiezen waardoor proppen van voedselresten on de wangen ontstaan. De tandarts of dierenarts kan de kiezen mooi bijvijlen en dan is het probleem verholpen.
Wel even naar laten kijken dus.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:48

even na laten kijken door DA, VA of TA, want het kan inderdaad iets onschuldigs zijn maar je kan al het ergere beter uitsluiten Lachen

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:01

nou het is geen rotte kies..
er zitten gewoon groten haken op hun kiezen..
en daar blijft al dat gras achter hangen..
en in de winter worden hun wangen altijd wel wat dikker..
dus er is niks aan de hand..
alleen ff ze kiezen laten vijlen wen heb ik ook bij kandy laten doen..
maar we moeten dan wel ff een paardentandarts halen en niet de dierenarts..
kandy heb het nu nog steeds..

geen problemen maken..

kus sop..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:24

Nu ik vind haken op de kiezen wel een probleem dat even moet worden opgelost eigenlijk. Paarden kunnen daar best last van hebben.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:38

Riant schreef:
Nu ik vind haken op de kiezen wel een probleem dat even moet worden opgelost eigenlijk. Paarden kunnen daar best last van hebben.

Da's wel de understatement van de eeuw hoor! Paarden kunnen daar enorm last van hebben, als de haken erg groot worden kunnen die flinke wonden aan de binnenkant van de wang veroorzaken.