Cure-mok zo effectief???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Cure-mok zo effectief???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:05

Na 2 winters met enorme mok (van hoef tot boven de knie vol aan zowel voor als achterbenen) heb ik Lisje afgelopen winter cure-mok van VSM gegeven. Hiermee wist ik de mok redelijk buiten de deur te houden. Ze had zo af en toe een klein plekje, maar dat was haast niet noemenswaardig. Van de zomer heb ik haar niets gegeven, het land was droog genoeg en zomers had ze eerder ook amper last. Deze zomer dus geen mok gezien en ook nu nog niet, terwijl alles drijf nat is bij ons, de paarden (die overdag op het land staan en 's nachts op stal) tot de koten weg zakken in de blub en ik tot op heden geen cure-mok heb gegeven. Is de werking zo langdurig of had mijn paard deze "boost" gewoon even nodig???

Ik ben echt verbaasd, ik had verwacht in september de eerste kleine plekjes al weer te zien waarna ik zou beginnen met cure-mok...

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:47

Ik ben nu ook enkele dagen geleden begonnen met cure mok en bij 1 been is het al geheel weg. Aan het andere been zat een wat grotere plek en die is nu ook goed aan het indrogen. Denk dat het mok gebeuren een probleem van binnenuit is en ook daar het beste opgelost kan worden. Smeren met zalven is alleen symptoom bestrijding, maar het echt probleem los je er niet mee op. Bij een verminderde weerstand is de kans groter. Zoals bij zoveel ziektes.
Ik denk dat je je paard een goede booster hebt gegeven en de weerstand nu voldoende is.

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:46

Ik had ook cure mok gebruikt en Syl was er snel vanaf! echt een super middel want het is daarna helemaal weggebleven OK dan!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:42

Het verschilt per paard: bij het ene paard helpt het super en bij een andere minder. Als je paard helemaal mokvrij is, kan het met wat geluk helemaal wegblijven zoals nu bij jou het geval is. Vaak blijven ze wel wat gevoeliger. Als je een plekje ziet, weer snel weer beginnen met cure-mok en dan heb je het onder controle. Fijn hoor dat het zo goed gaat.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:11

Die van mij krijgt het elkee dag..
Elkee dag 6 tabletjes ('s ochtends)

Heeft zoo nu en dan wel eens mok,
maar in mindere mate dan als hij die tabletjes niet krijgt..

En het is toch homeopatisch, dus kan geen kwaad.. Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:14

nu je het zegt.. mijn paarden hadden ook vreselijke last van mok ( de ene zelfs tot onder zijn buik ) en hebben die toen ook behandeld met cure-mok en ging weg. nu ik dit lees en ga nadenken, ze hebben al 2 jaar geen mok gehad en staan toch in de blub..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:43

Okee, ik ben 'om'
Ik ga het ook geven! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:49

Il0na schreef:
En het is toch homeopatisch, dus kan geen kwaad.. Lachen

Uitkijken met die instelling, homeopathie is niet gelijk aan onschadelijk.

Mijn tweejarige krijgt ook Cure-mok, maar daarbij smeer ik ook nog. Er blijven kleine plekjes komen, die ik zo weer weg gaan, maar of dat het resultaat is van de tabletten of van het smeersel durf ik niet te zeggen.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:57

bij mijn paard helpt het ook super goed... Ben er echt heel blij mee!!! en hij ook denk ik!!!!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:37

die van mij krijgt Cure Mok en de plekjes in zijn kootholtes zijn snel verdwenen op 2 hardnekkige plekjes in de knieholte (voorbenen) na. Die blijven er zitten en hij bijt er ook aan, want als het heelt, jeukt het natuurlijk. Vanmorgen iets nieuws geprobeerd wat ik nog had: Propolistinctuur, laten maken door de imker hier in de buurt, wat erg goed helpt bij ontstekingen, eczeem etc en nu maar hopen ook bij mok Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:26

Bij Gam hielp het geen fluit Muziek!

lamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:55

ik heb al een hele pot opgevoerd,maar er zit nog net zoveel mok.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:45

dan zou je de Chevadonyll eens kunnen proberen (zie www.natuurlijkinbalans.nl/chevalcare.htm).
Het is hetzelfde als bij zomereczeemproducten: wat het ene paard heel goed helpt, hoeft voor het andere paard totaal niets te zijn!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 08:29

Het zal idd wel paardafhankelijk zijn. Wel leuk die verschillende reacties, maar ook dezelfde ervaringen als ik. Ben er zelf heel erg blij mee. Heb daarvoor al vanalles geprobeerd.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 08:46

Ik heb gisteren ook Cure Mok besteld. Vorige winter heb ik Mud Gard van NAF gevoerd. Daar merkte ik wel wat verschil van, maar niet denderend. De Mud Gard zalf is trouwens wel een aanrader (te bestellen bij de Paardendrogist).

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:11

wen, kayleigh heeft ook nog steeds geen mok...nooit gehad zelfs ..terwijl ze echt elke dag een paar uur in een blubbie paddock staat ....s'a vonds lekker in een droog stalletje.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:13

Ja, en je weet hoe erg Lisje het gehad heeft... Ik ben echt zo blij dat het weg is (en blijft). *afkloppen*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:16

Maar je moet die pilletjes 1a 2 uur voor het voeren geven... Hoe krijg je die dingen erin bij je paard?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:19

Ik heb ze door het voer heen gedaan. Samen met de andere supplementen die ze kreeg. Heb hier zo niet de bijsluiter, maar kan me ook niet herinneren dat dat er in stond, van 1 a 2 uur voor het voeren???

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:21

Zie ik op de site van de Paardendrogist haha.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:23

Kan best hoor. Ik heb het nooit zo gedaan. Misschien dat ik het las en dacht van: haha, dat gaat nooit lukken, door het voer heen dus. En dat ik er daarna nooit aan gedacht heb, maar blijkbaar kan het ook gewoon door het voer heen....

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:23

ik doe het gewoon op het voer.

lamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:02

Josefien schreef:
dan zou je de Chevadonyll eens kunnen proberen (zie www.natuurlijkinbalans.nl/chevalcare.htm).
Het is hetzelfde als bij zomereczeemproducten: wat het ene paard heel goed helpt, hoeft voor het andere paard totaal niets te zijn!

Dat heb ik ook al geprobeerd,maar helpt echt niet.
Is alleen wel erg duur. Sorry hoor, jij zal het waarschijnlijk wel goed spul vinden

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:19

jammer dat het niet aan sloeg bij jouw paard, ik ben er heel tevreden over. Je zou eens een reinigingskuur kunnen doen om alle afvalstoffen af te voeren???

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:15

oberon schreef:
. De Mud Gard zalf is trouwens wel een aanrader (te bestellen bij de Paardendrogist).

Daar heb ik naar zitten kijken omdat ze bij ons in de blub lopen en het wil idd maar niet weggaan.
Beschermt het echt zoals ze willen doen geloven?? Dus een soort beschermlaagje tegen de blub zeg maar.