blessure aan de achillepees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

blessure aan de achillepees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 10:22

Wie heeft er ook ervaring met een blessure aan de achillepees?(aan het rechterachterbeen waar de pees langs het sprongewricht loopt)
Heb er zelf voordat het bij mijn merrie geconstateerd werd nog niet eerder van gehoord.
In haar geval is het aan de aanhechting van de pees naar het bot zowel bot als pees vertonen letsel.
Hiervoor moet ze aankomende donderdag naar de lingehoeve in Lienden voor shokwave therapie hier ben ik trouwens ook niet mee bekend dus alle info hierover is ook welkom.
Verder gaat ze ivm de lengte van de behandeling (kan wel maanden gaan duren) naar een uitloopstal zodat ze hopelijk rusitger blijft en toch wat gecontroleerde beweging heeft mede omdat ze op stal zeker met zo weinig beweging zeer waarschijnlijk weer gaat slaan. Wie heeft hier meer ervaring mee? Ook ivm haar dracht lijkt dat me minder stress opleveren en kan ze zelf kijken wat ze wil.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:46

Voor informatie over shockwavetherapie moet je even kijken op www.shockwavetherapy.com . Hier staat heel veel informatie op, wel in het engels, maar ik heb er veel aan gehad. Mijn paard is vier weken geleden voor het eerst behandeld bij van Schie in Wassenaar. Aanstaande dinsdag moet ik terug voor een nieuwe scan, dus dat wordt spannend. Vooral omdat de vooruitzichten erg slecht zijn voor haar. Mijn paard heeft overigens een blessure aan haar voorbeen, de oppervlakkige buigpees en de tussenpees.
Veel succes met je paard!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 10:14

Twinklebel schreef:
Voor informatie over shockwavetherapie moet je even kijken op www.shockwavetherapy.com . Hier staat heel veel informatie op, wel in het engels, maar ik heb er veel aan gehad. Mijn paard is vier weken geleden voor het eerst behandeld bij van Schie in Wassenaar. Aanstaande dinsdag moet ik terug voor een nieuwe scan, dus dat wordt spannend. Vooral omdat de vooruitzichten erg slecht zijn voor haar. Mijn paard heeft overigens een blessure aan haar voorbeen, de oppervlakkige buigpees en de tussenpees.
Veel succes met je paard!

Heb de site idd gezien en heb een artikel gelezen over shokwave therapie uit de hoefslag dit artikel is afkomstig van van Schie weet niet of je het gelezen hebt maar is erg interesant.
Jammer genoeg vind ik nergens iets over letsel aan de achillepees in samenwerking met het bot.
De vooruitzichten bij mijn paard zijn ook niet erg gunstig hoop er maar het beste van .
Voor nu hoop ik dat de behandeling aanslaat en dat ze in mei de wei op kan met haar veulen daarna zie ik wel weer.
Jij ook heel veel sterkte met je paard en laat me even weten hoe de scan was dinsdag.