Hoi, bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels heb ik de "Opperdierenarts" van de kliniek gesproken. Heb nu ook wat meer duidelijkheid. Er zit een klein gaatje in de aanhechtingspees tussen sesambeentje en kogel (geloof tussen die twee plaatsen). Dit komt voort uit verstijving (artrose) in het hoefgewricht. Heb hier uitgebreid gesprek met hem over gehad. Drie jaar terug is hij hier voor behandeld, is sindsdien super gegaan. Maar: rust roest, een jaar alleen maar stappen, scheef lopen en been overbelasten, dan is zoiets gauw gebeurd. Er wordt nu gekeken hoe de pees opknapt in zes weken, daarna worden dan zijn voeten behandeld.
Ook heeft vandaag de dierenarts gebeld die hem vorige week behandelde, en hem het hele jaar behandeld heeft. Hij bood eigenlijk zijn excuses aan. Was zelf gewoon erg geschrokken van de uitslag en was absoluut niet de bedoeling om bot te reageren. Hij dacht alleen bij zichzelf: waarom weer haar paard. Vond het dus zwaar klote voor me. Heb met hem ook de mogelijkheden doorgesproken. Vooral omdat mijn paard toen hij zichzelf rustig hield zo goed opgeknapt was met zijn been, en in zeven weken tijd heel erg goed in zijn lijf geworden was. Hij was het ook absoluut eens met dat de rust zijn voeten geen goed gedaan heeft, en dat dit zeker de moeite waard is om te behandelen, en hem daarna toch nog eens proberen op te pakken met rijden. Hij vond het een heel goede optie van me. Dus was erg blij vandaag met het telefoontje.
Groetjes Kimmie1