Wolfskiezen..altijd trekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tommycat

Wolfskiezen..altijd trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:16

Mijn merrie heeft twee wolfskiesjes. Iemand heeft mij gezegd dat je deze het beste altijd laat trekken. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit niet altijd hoeft, alleen als ze er last van hebben. Wie weet hoe dit zit? En, hoe weet je of ze er last van hebben?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:21

ik heb ze voor alle zekerheid laten trekken ! het trekken is niet zo erg hoor , het gaat zeer snel ! ik geloof dat het bij mijn paardje op 5 minuutjes in orde was , even bloeden natuurlijk maar een paar uur later at ze gewoon terug haar voerbak leeg !

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:25

Wolfstanden hoeven niet altijd getrokken te worden, alleen als het paard er echt last van heeft. Laat er maar een tandarts of een dierenarts naar kijken, die weten wel of ze eruit moeten.

Toevallig is bij mijn paard een maandje geleden de wolfstandjes verwijderd, kleine ingreep ze moest wel verdoofd worden maar dat is gebruikelijk geloof ik. Dezelfd avond stond ze gewoon weer te eten als of er niets gebeurt is. Ik moch alleen een paar dagen niet rijden.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:34

Het ligt er denk ik een beetje aan, waar die wolfstanden zitten. Als je paard er met een bit in, geen last van heeft, waarom moeten ze er dan uit?
Volgens mij is dat de enige reden waarom ze verwijderd moeten worden.
kan me voorstellen dat het zeer pijnlijk is, als zo'n wolfstand iedere keer tegen het bit aantikt.
Mijn 2-jarige heeft ze nogal ver naar achteren zitten hebben de tandarts en ik geconstateerd. Dus laat ik ze voorlopig nog even zitten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:25

bij mijn bijna 5 jarige gaan ze er volgende week vrijdag uit.
vorig jaar had hij bij de controle van de paardentandarts nog geen last, maar nu dus wel......

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:14

bij ijn pony waren ze afgebroken, dus getrokken. daarna at hij snel zijn bak weer leeg

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:48

Ligt eraan waar ze zitten. Als het in de buurt van de plaats waar het bit ligt is, worden ze er wel uitgehaald. Anders als ze er geen last van hebben niet.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:32

verdoving is niet standaard.Tijdje terug is er bij een van de paarden allebei de wolfstande eruit gesneden.Was binnen 5 min gebeurt en paard heeft geen krimp gegeven.Als het paard braaf is vind ik verdoven onzin,alleen maar een aanslag op het lichaam.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:24

Ik weet dat mijn driejarige ook wolfstanden heeft. Ik heb het er ook wel eens met de DA over gehad. Hij vind het niet nodig om ze eruit te halen.
Overigens heeft ze met rijden nergens last van.