JEUK!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

JEUK!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:38

Hallo,
Mijn fjord heeft JEUK, niet een klein beetje, maar echt superjeuk!
Alleen na een grondige inspectie, niets vreemds te ontdekken, alleen een teek. Verder geen schilfers, kale plekken, heel vreemd.
Hij heeft al zijn hele wintervacht, dus het is een lekker bolletje, ik poets hem grondig, hij kan elke dag rollen, staat op stal, op stro. Vrij normaal, denk ik zo? Ook geen plotselinge veranderingen, hij staat nu al een maandje weer op stal. Geen dekens of wat dan ook.
Wassen was niet echt een optie, geen warm water aanwezig,en het is niet echt een 'buitenwas-temperatuurtje'.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt, en zoja, wat heb je er tegen gedaan?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:44

pony bij mij op stal had ook erge jeuk. na wasbeurt met betadine was het over!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:27

Oke,dank voor je reactie, morgen staat Dook in de betadineshampoo... als het niet werkt, meld ik me weer!

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:48

probeer het eens met helosan dat gebruikte wij bij de ijslander voor de zomer exeem en dat werkte echt perfect

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:03

kun je daar iets meer informatie over geven? wat is het precies, wat zit er in en is het speciaal voor zomerexceem? mijn paard heeft vooral aan zijn onderbenen (hakken achter) jeuk en ik krijg het niet weg.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:52

nee dat is gewoon witte zalf dat je eigenlijk overal voor kan gebruiken
maar wij gebruikte dat voor de zomer exeem en ook voor wonden en dat werkte echt super
Als het goed is kun je het gewoon bij de paarden winkel halen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:27

hierboven zijn genoeg antwoorden, maar ik vraag mij af of je de teek volledig hebt kunnen verwijderen? zoniet; houd dan de ziekte van lyme in gedachten. succes

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:45

als die jeuk heeft op zn benen kan het ook aan het stro liggen.. mn veulen kon niet tegen gerstenstro.. dan brand/prikt een beetje en kreeg ze ook jeuk van..

en misschien dat je de veel laat rollen... zand kan ook gaan kriebelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:18

hallo, ben ik weer!
Ik heb mijn fjord nu gewasen met teershampoo, geen effect, een of ander duur middel gebruikt, helpt niet...

Vandaag en kaal plekje ontdekt, met een rood puntje erin, zouden dit luizen kunnen zijn??
HELP??

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:44

kan dat rode puntje niet een restje van de teek zijn?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:48

Als je pony nu al zo lang ernstige jeuk heeft, is het hoogtijd om de DA te bellen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:06

Heeft ie jeuk over het hele lichaam of alleen bepaalde plekken?
Dat rode puntje zou idd heel goed van die teek kunnen komen.

Mijn paard heeft ook vaak last van teken,dan niet een paar,maar gewoon tientallen tegelijk en dat jeukt ook altijd enorm.Op zich is dat normaal,bij mensen jeukt het meestal ook (een beetje) maar sommige paarden zijn er wat gevoeliger voor.

Plekje waar de teek gezeten heeft even schoonmaken met een oplossing groene biotex/lauw water,daarna wat betadinezalf erop doen.
De jeuk ging bij mijn paard meestal vanzelf weer weg,maar als het over het hele lichaam zit,zou ik idd toch maar even contact opnemen met je DA.Luizen lijkt me sterk,maar om dat uit te sluiten...

Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:41

Sosha schreef:
Als je pony nu al zo lang ernstige jeuk heeft, is het hoogtijd om de DA te bellen.

a.s. maandag komt de VA om te enten, die kijkt gelijk even. maar tot die tijd dokter ik zelf even, heb niet zo'n bankrekening dat ik die man een paar keer per week kan laten komen, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:43

mjet schreef:
kan dat rode puntje niet een restje van de teek zijn?

de teek zat bij zijn oor, deze plek zit onder zijn manenkam. het probleem verschuift zich nu naar de staart, bijrijdster belde net.. (nog ff volhouden Dook, de DA komt maandag..)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:59

Mijn DA beweert dat jeuk erger is dan pijn...... maar goed, het is jouw pony, meer dan adviseren kan ik je niet.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:41

lopen er ook kippen bij jou op stal? kippenluizen zijn rood, paardenluizen grijzig tot zwart.