Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Blossomm schreef:Voor zover ik weet vind er bij artrose een ontsteking plaats tussen het bot en het kraakbeen, waarom is kou dan slecht voor hem?
Volgens mij is warmte juist slecht voor artrose...of zeg ik nou iets heel stoms
Blossomm schreef:Voor zover ik weet vind er bij artrose een ontsteking plaats tussen het bot en het kraakbeen, waarom is kou dan slecht voor hem?
Volgens mij is warmte juist slecht voor artrose...of zeg ik nou iets heel stoms
kimmy schreef:Ik zit me af tevragen. Kou is funest voor Mirk zijn beentje en ik zie dus ook erg tegen de winter aan...
Bij mijn Mirk is vorig jaar artrose (hoge overhoef) geconstateerd in zijn rechtervoorbeentje. Hij is de laatste tijd redelijk doorgekomen en vaak merk ik niet eens dat hij artrose heeft!!! Nu wordt het kouder, en nu wordt ik ook ietsje banger om weer een aantal maanden in de stress te zitten...
Nu vroeg ik af, of jullie voor jullie artrose paarden stalbandages om hebben en met welke tempraturen die om komen? Doen jullie die stalbandages om alle benen en hebben jullie die 24/7 om?
Scheren jullie de benen van jullie paarden ook?
Blackje schreef:ik denk niet dat stalbandages veel helpen tegen artrose, is meer tegen stalbenen. Zoals iedereen en jijzelfal zegt is beweging idd erg belangrijk. Ook kan je medicijnen bjhvoeren zoals artrose gelatinaat etc.
succes ermee, weet hoe rot het is..
kimmy schreef:Wat ik met medicijnen vind is dat het volgens mijn DA nog niet bewezen is of het werkelijk helpt... Daarbij, hij kan nu nog prima zonder medicijnen, moet ik hem daarom nu al volstoppen met medicamenten? Vaak is het ook zo dat het op een dopinglijst staat en de medicamenten een verdovend effect hebben, zodat paarden door de pijn heen lopen... Of... dit vertelde mijn DA...

muiltje schreef:waar haal je dat??
luxortje schreef:HOI Ik Ben hier nieuw maar mijn paardje heeft al ruim 4 jaar atrose. Hij is hiervoor in Utrecht geweest en zij adviseerde mij vooral beweging, zoals iemand hiervoor al schreef. De mijn heeft ook speciaal beslag en voor de rest gaat het prima. Ik zou geen bandages gebruiken.. Lopen met die hap. Je moet de plekken waar atrose zit zien als een oud scharnier. als het scharnier niet bewwegt roest het veel harder dan dat het scharnier dagelijks beweegt..
Hoi mijn paardje heeft ook al 3 jaar artrose, maar zover ik zelf weet staat ze zonder bandages, ik denk dat dat ook per paard verschillt, zij heeft nog nooit geen last meer van haar artrose gehad, omdat ze elke dag wel in beweging is, tenminste dat zijn mijn bevindingen.