Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jet schreef:.
Ikzelf zou denk ik ook liever geen paard met OC kopen, ook al zit het stukje ingekapseld, het zou kunnen dat het losraakt en dan heb je wel OCD.

Prisca schreef:Denk dat het verhaal anders is als het een recreatiepaard betreft of een paard waar je echt de sport me in wil.
Ik weet nu idd voldoende.
janna schreef:Hmm, ik heb onlangs nog een 3 jr paard verkocht met een ex-OCD, nu dus OC, maar die ging echt niet voor een recreatieprijsje weg. Voor dat bedrag kan je meerdere leuke sportpaarden kopen. Een OC is dus geen probleem voor de handel.
Franske schreef:Uh zoals ik het weet is OCD dus gewoon het losse stukje. Als je dat eruit haalt zal er altijd OC overblijven, dus een afvlakking.
OC is volgens mij dus ook geen 'ingekapselt stukje' , volgens mij is het helemaal geen stukje maar een afvlakking.
Kunnen ze dus hebben na de operatie.
Of er is ooit OCD-activiteit geweest en heeft daar oc aan overgehouden.
OC is voor zover ik weet geen enkel probleem bij het keuren en worden paarden hier gewoon mee goedgekeurd. (Paarden voor Amerika etc. ook.)
Maar ik kan het mis hebben