Lang verhaal, Racer's heup..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Lang verhaal, Racer's heup..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 22:40

Ik vind het moeilijk om hier een topic over te starten, niet dat ik het vervelend vind oid. maar omdat ik het moeilijk vind om uit te leggen en bang ben dat het een warboel gaat worden Clown .
Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden en mij, en Racer kunnen helpen, alvast bedankt.

Ik heb heel erg lang gemodderd met zadels, totdat ik mijn vader zover had gekregen een zadelpasservice in te schakelen. Na onderzoek kwamen wij bij Jan van Rijs uit en dat is ons ontzettend goed bevallen.
Na een half jaar is Jan nog een keer lang geweest voor controle en mijn zadel lag nog steeds prima. Het gaat hier verder ook niet om mijn zadel, dat zal zo wel duidelijk worden.
Jan is ontzettend begaan met paarden en heeft Racer dan ook helemaal onder de loop genomen wat ook lopen betreft. Zo zag hij ook dat Racer een (moeilijk) gebrek heeft; Racer's ene heup/bekken staat hoger als de andere en hij was bang dat dit in de hogere dressuur problemen zou gaan geven. Hij raade mij dan ook aan een fysiotherapeut naar Racer te laten kijken. Gelukkig reden en racer en ik fijn onze rondjes en hadden we gee last van zijn heup.
Tot vorige week. Met mijn instructeur zijn we begonnen met veel werken aan de buiging, ook wel flexen genoemd. De ene kant deed Racer erg goed, gaf goed mee, 'krulde' zijn nek goed en stapte goed over. De andere kant probeerde hij wel maar daar leek hij in de mond vast te zitten. Verder ook niet overna gedacht en de andere dagen dat ik reed geprobeerd hem losser te maken en er doorheen te rijden.
Alleen vanavond; Racer was fris, dus heb ik hem eerst flink met een lange teugel rond gereden. Nergens last van gehad. Daarna opgepakt en weer begonnen met de buigingen. Ook nu weer het probleem van de vaste kant, maar daar verder niks achter gezocht. Hem lekker uitgestapt tot iemand mij vertelde dat mijn paard kreupel liep. 'Nou, volgens mij niet hoor!' was mijn antwoord, ik had nl. niks gevoeld oid. en heb hem dan ook verder uitgestapt. Daarna op het erf nog even gekeken maar ik zag niet. Alleen dat zijn heup wat moe leek, en het daardoor leek of hij wat ging slepen met die kant. Ik Racer weer op stal gezet en op weg naar huis.
In de auto had ik het er verder nog met mijn vader over en toen vielen de stukjes op zijn plaats. Omdat ik nooit zo bezig wat geweest met buiging en stelling had ik nooit wat gemerkt van de heup, tot we met de 'nieuwe' methode zijn gaan werken. Hij zít helemaal niet vast, Racer heeft onzettend last van zij heup als hij zijn been onder de massa moet gaan zetten met flexen!
Zo zijn we nog verder gegaan en kwamen tot de conclusie dat dit ook het probleem in de draftraining geweest moest zijn; als Racer topsnelheid bereikte moest hij zijn been ook onder gaan zetten en dat ging niet!
Nu lijkt alles zo onzettend logisch, maar wat zijn de behandelmethodes? Foto's laten maken? Vergoed de verzekering dat? Toch nog fysiotherapie? Een masseuse? Kraker? Acupunctuur? Of is er weinig goede hoop voor ons?
Ik hoop dat je ons kan helpen iig, misschien iemand die hetzelfde meegemaakt heeft?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:45

Ik kan één ding aanraden: Rodinde! Zij heeft Jurga ook met één behandeling goedgekregen, enorme bewondering voor!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 10:22

Ik heb je PB'tje ontvangen, zal zo even gaan antwoorden

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:26

Zijn er nog meer mensen met aanvullingen? Lachen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:30

Fysio, Eric Laarakker.