Dringend gezocht!! (acapunctuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andor

Dringend gezocht!! (acapunctuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 22:26

Mijn pony is al een poosje niet zo lekker en ik heb de vorige eigenaar gesproken en die had gezegd dat ik eens een keer acapunctuur moet gaan doen. Fysio therapie zou volgens haar niet helpen.
Andor loopt namelijk niet helemaal goed ik de stap. De draf en de galop gaan wel goed, alleen de stap niet. Verward

Weet iemand misschien wie aan acapunctuur doet? (Het liefst in de buurt van Zoetermeer) Of weet iemand misschien of het helpt? Zeg het me dan.

Als je verder nog iets wil weten of wilt melden doe dat. Ik ben een beetje ten einde raad Verdrietig

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:38

Probeer eens een holistisch arts, zodat je er achter komt waarom hij niet goed loopt.
Als de vorige eigenaar kan zeggen dat fysio therapie niet helpt maar accupunctuur wel lijkt mij dat hij bekend is met het probleem?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:32

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:14

Kijk eens bij www.steffivanderlaarse.nl Is erkend paardendierenarts en acupuncturiste. Komt bij je aan stal en zit regelmatig in deze regio.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:46

Ga niet op 1 iemand zijn menig af, vraag er eerst de dierenarts bij. Misschien vindt hij dat het wél een probleem voor de fysio is.

Dat jij niet weet wat er aan de hand is, betekent niet dat een da het ook niet weet natuurlijk.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:43

daarom lijkt mij een holistisch dierenarts ook erg verstandig. mijn paardje is op dit moment onder behandeling bij eric laarakker, het handige ervan is dat hij het van alle kanten kan bekijken. hij heeft reguliere diergeneeskunde gedaan, en doet daarnaast dus o.a. acupunctuur (en nog veel meer methoden die elkaar aanvullen in het genezingsproces, er word naar je hele paard gekeken)

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:51

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Boontje: Hij is idd vroeger behandeld voor zijn rug. Hij had namelijk een bultje zitten en dat is gekomen doordat hij bij de vorige eigenaar op zijn plaat gegaan is in de trailer. Het bultje is nu inmiddels wel weg (Dit was door middel van fysio therapie.

Pipi: Ik heb gekeken op de site die je me gegeven hebt en ik heb dierenkliniek meursing vandaag opgebelt. Hij moet maandag toch bij mij op stal zijn dus dan bekijkt hij andor ook gelijk.

An_J: Ik heb geprobeerd om op die site te komen maar de computer doet vreemd bij die site. Na een halve seconde krijg ik wit beeld. Kom er dus niet op.

Blossomm: Ik ga idd eerst de dierenarts laten komen. Misschien behandelen ze hem dan gelijk met acapunctuur maar misschien ook niet. Ik wacht af.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:52

Pipi schreef:
Kijk anders even voor info op www.kreupelpaard.nl .

Aanrader, heeft mijn paard ook geholpen!!!!

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 22:29

Ja, Ok dat is mooi, want ze komen maandag! Heb al een afspraak gemaakt.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:19

veel succes met je haflinger.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 16:40

Thnx! Ik laat het wel in dit toppic weten hoe het gegaan is maandag.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:36

Nou de dierenarts is geweest vandaag. Hij heeft geen acapunktuur gedaan. Hij heeft een paar buigproeven gedaan en daar kwam uit dat andor rechtsachter niet helemaal goed loopt en dat, dat uitstraalt naar rechtsvoor. Hij heeft een injectie gekregen en ik mag nu 2 weken gaan stappen met hem. Hij mag ook klein longe werk doen. Verder heeft hij een 14 daagse Metacam kuur gekregen, die ik 1 keer per dag moet geven. Mocht het na 2 weken nog niet beter gaan dan moet ik naar de kliniek toe om röntgenfoto's te laten maken.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:12

He bah wat vervelend. Sterkte ermee, ik hoop voor je dat je paardje snel weer de oude is! Laat je ons weten hoe het gaat over 2 weken?

Laniso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:42

Niet zo mooi nieuws Tamara. Hopen dat hij na twee weken weer opgeknapt is. Dikke knuffel voor Andor.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:02

chaai schreef:
He bah wat vervelend. Sterkte ermee, ik hoop voor je dat je paardje snel weer de oude is! Laat je ons weten hoe het gaat over 2 weken?

Jep ik laat het weten!!

Nu 1 week ongeveer later.....
Hij was gister echt super druk!! Stuiteren aan mijn hand.
Ik heb hem dus maar op stal gezet en ben de dag erna (vandaag) maar weer gaan stappen. Dit keer heb ik zijn hoofdstel maar omgedaan.

Hij heeft trouwens weer wat nieuws verzonnen.
Iedere keer als ik net de bak in loop om te gaan stappen, zakt meneer gelijk door zijn benen en gaat rollen. Dat is echt super irritant als je net gepoetst heb. Schijnheilig

Ook zet ik andor tussen de kettingen in de stal vast want daar kan hij zijn halster niet afdoen. (Nou ja daar kon hij zijn halster niet afdoen) Bloos
Ik ging iemand helpen met het in de trailer zetten van een paard. Paard wilde namelijk de trailer niet in. Kom ik na ongeveer 6 minuten terug de stall in en wat zie ik tussen de kettingen hangen????? Mijn halster, zonder pony. Verward Het duurde even voor ik het besefte maar even later keek ik verder rond in de stal zie ik hem bij het hooi staan te vreten. Clown
Ik heb geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:12

hij is gewoon erg slim, als jij hem niet bezig kan houden, doet hij het zelf wel Schijnheilig

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:18

steffi vd laarse komt over 2 weken ook bij mijn paard, hoor goede verhalen over haar

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 14:07

chaai schreef:
hij is gewoon erg slim, als jij hem niet bezig kan houden, doet hij het zelf wel Schijnheilig

Slim is hij zeker ja!!

Vandaag wilde ik even buiten stappen met hem. Het is namelijk eindelijk droog buiten. Ik zijn hoofdstel omgedaan en proberen buiten te gaan stappen.
Nou uiteindelijk was het dus meer dribbelen en stuiteren aan mijn hand. Ik ben dus maar weer omgedraait en in de bak gaan stappen. Daar was hij een stuk braver.

Hij wilde direct weer gaan rollen toen ik de bak in kwam. Hij lag al en dat wilde ik niet dus heb ik hem met alle macht weer overeind getrokken. Hij mag wel rollen van mij, maar niet als hij zijn hoofdstel omheeft!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:13

Simpele tip: eerst rolle dan poetse!

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:18

ja dat was ik ook al van plan Lachen