Wie helpt mij...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Wie helpt mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:25

Ik heb dit al met verschillende mensen overlegt, maar wil ook jullie het even vragen omdat ik het nu niet meer weet!

Mijn Haflinger loopt een beetje te hinken met haar rechtervoorbeen, soort van kreupelheid.. Ik weet zeker dat het geen aanstelleritus is... Het word alleen niet dik en is niet warm.. Ik heb sinds 1 oktober een nieuw zadel erop liggen en die ligt wel goed.. en ze trekt haar rug nie weg ofzo en begint wel steeds meer ontspannen te lopen. Ze hinkt alleen in draf.. galop en stap steunt ze er gewoon op en lijkt alles goed :S

moet ik het dan nog wel in dr been/hoef zoeken? want daar is verder niks bijzonders of anders aan... Of moet ik toch gaan zoeken in de schouder/rug? zoals meer mensen zeggen nu...
Wie helpt?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:40

... VA laten komen???

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:47

Ja nee daar had ik nog niet aangedacht hoor Knipoog nee even serieus, die laat ik ook wel komen, maar wilde even weten of jullie misschien iets hiervan begrijpen, want ik heb altijd gehoord dat als paard iets met zn been heeft dus kreupel loopt het ook dik en/of warm hoort te zijn maar dat is dus NIET het geval Knipoog

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:48

Ik denk dat je het beste de dierenarts even kan laten kijken. Loopt ze ook aan de longeerlijn kreupel of alleen als je haar rijd? Aan de longe kun je meestal wel zien of ze haar rug en schouders vastzet ofdat het meer onder in haar been zit.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:50

ook aan een longeerlijn loopt ze raar... ik heb een filmpje ervan gemaakt, maar die is best groot dus weet niet of het zin heeft om erop te zetten... ik zie namelijk niet dat ze iets vastzet ofzo... ik zal haar eens wat vaker longeren, het probleem is dat k haar ook nog niet zolang heb Knipoog

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:23

ik zou toch de VA laten komen,straks wordt het van kwaad tot erger:)

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:02

als een paard kreupel loopt,wil dat helemaal niet zeggen dat je dat kunt voelen of zien aan de buitenkant van het betreffende been,het been kan gewoon droog (geen verdikking,zwelling) en koud aanvoelen..
verder kan het zijn dat het hogerop zit,bv. in een knie of schouder,rug,hals.
ik zou echt gewoon de va laten komen....

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:10

Uhm, alleen in draf?? Is het geen galoprolling dan?
Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken, maar dat was je toch al van plan...zo hier vandaan valt er niks over te zeggen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 11:48

Dat snap ik, ik snap eigenlijk niet waarom het Medisch heet, want vaak moet dr tog een DA bijkomen... Toen ik de eerste keer voelde dat ze kreupel liep zat ik erop, waren we aan het draven leek het net of ze voor in galop zat, ik was al beetje chagerijnig, magoed en toen vroeg ik iemand om te kijke en die zei uiteindelijk dit is geen aanstelleritus maar ze heb echt pijn... magoed ga vandaag die dierenarts es bellen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:07

ik denk dat ze toch last heeft van der rug.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:22

ALs het erop lijkt dat ze RV kreupel, is dan neem ik aan dat ze met haar gewicht valt op LV. Je kunt haar dan op een kleine volte zetten (longe) en kijken of het linksom of rechtsom beter gaat. Als ze rechtsom beter loopt, zit het vaak in de voorknie of hoger(bewegingskreupelheid) als het linksom beter gaat, zit het vaak in de voorknie of lager (belastingskreupelheid). Zo heb je misschien een idee in welke richting je moet zoeken. Ga niet zelf longeren en kijken, want vanuit het midden van zo'n klein rondje kunnen dingen er heel anders uitzien. Laat dus iemand anders longeren (of iemand anders kijkt dat kan natuurlijk ook...)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 16:16

Patoucha bedankt, daar kan ik iets mee !!! ik ga dat eens doen, heb inmiddels ook een dierenarts gesproken die zei kijk het nog even aan (tsja dat doe ik al dagen magoed) met veel rust en als het maandag niet beter is komen we kijken.. nog even afwachten dus...

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:11

Bitterbal schreef:
Dat snap ik, ik snap eigenlijk niet waarom het Medisch heet, want vaak moet dr tog een DA bijkomen..

Dit Forum is er volgens mij niet om de Dierenarts te vervangen, Je kunt elkaar natuurlijk helpen met advies, maar de meeste bokkers hebben niet gestudeerd voor Vee arts en we kunnen al helemaal niet door de computer zien wat er met jouw paard aan de hand is.
Was wel handig en goedkoop geweest, maar als er echt iets aan de hand is lijkt het me toch verstandig gewoon de DA te bellen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:11

WenS schreef:
Dit Forum is er volgens mij niet om de Dierenarts te vervangen, Je kunt elkaar natuurlijk helpen met advies, maar de meeste bokkers hebben niet gestudeerd voor Vee arts en we kunnen al helemaal niet door de computer zien wat er met jouw paard aan de hand is.
Was wel handig en goedkoop geweest, maar als er echt iets aan de hand is lijkt het me toch verstandig gewoon de DA te bellen

Precies! OK dan!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 09:51

WenS schreef:

Okee dat snap ik.. verder maar niet op ingaan om het topic niet uit zn verband te rukken Knipoog

Inmiddels heb ik de DA gebeld, haar persoonlijk aan de telefoon gehad en ze zei kijk het tot maandag aan, is het niet beter dan bel je maar trug voor een afspraak... Nog even afwachten dus... Wat vinden jullie daar eigenlijk van? moet ik nog even wachten of zal ik gewoon dat mens opbellen voor een afspraak? omdat ik nu al wacht sinds vrijdag!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:08

Als je haar nog gewoon even rust geeft kan het geen kwaad om nog een paar daagjes te wachten Lachen

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 10:22

Als jullie het zeggen Haha! haha... dit is de eerste keer een kreupel paard... en ik maak me nu met mn eerste paardje soms beetje teveel zorgen.. mja komt wel weer goed ooit met mij Haha!