kreupel(misschien iets met zadel te maken?) lang..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

kreupel(misschien iets met zadel te maken?) lang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:27

ik heb even een vraag zoals jullie misschien al gelezen hadden in andere toppics, loop ik al een tijdje te emmeren met mijn paard. hij loopt niet 100% oke maar ook niet echt kreupel. hadden we er zooltjes (sileconen) eronder laten zette op advies van onze fysio, tpen liep hij helemaal goed. na dat 2 keer gedaan te hebben (liep weer perfect) hebben we er weer gewone ijzers er onder gedaan daar liep hij een paar dagen oke op. toen werd het weer slechter. nu zitten er weer zooltjes onder hij loopt als ie los is oke. maar als ik erop zit niet.. dus nu heb ik een naar mijn zadel gekeken (county) en bij de schoft heeft hij zat ruimte. maar nu vraag ik me af hoeveel ruimte er bij schouders moeten zitten, want hij ligt namenlijk wel redelijk strak op zn schouders? zou dat er wat mee te maken kunnen hebben Verward

ps: zijn rug is goed. buigtest is hij perfect, verdovingstest in zijn benen kwam niets uit. dus ik weet het onderhand niet meer .

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:32

Dan zou het eventueel aan het zadel kunnen liggen. Ik heb dat ook gehad (waarschijnlijk). Rongo was ook opeens kreupel en niets kunnen vinden. Een paranormale had het wel over z'n schouder. Toen bleek dus dat mijn zadel helemaal niet goed lag. Stomme ik, want aan Rongo's reactie op het zadel was dat eigelijk ook wel duidelijk (met opzadelen happen enzo, en zo is hij helemaal niet).
Met een ander zadel is het niet 1-2-3 opgelost. Want die pijn moet eerst nog wegtrekken. Dus het is moeilijk om meteen te kijken of dat het ècht is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:38

ja inderdaad. maar nu jij het zegt. hij hapte gisteren ook terwijl hij dat nooit doet..en de DA zei ook dat het vanuit de schouder kwam maar niks kunnen zien. liep jou paard erg kreupel of niet? want randeux eigenlijk niet. en ik heb de eerste keer toen de zooltjes er onder zaten best een tijdje gelongeerd. toen ik ging rijden was er niks aan de hand. dus misschien was het inderdaad toen weggetrokken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:45

Je kunt ook een zadel van iemand anders proberen. Maar hij loop dan waarschijnlijk niet veel beter. Ik denk toch dat het aan zijn howeven ligt. Dus je moet het zooltje er gewoon onder houden. Wel lastig maar ja.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:15

Dat van het zadel zou je kunnen testen door een paar weken zonder zadel of met een barebackpad of zoiets te gaan rijden. Als hij daar beter mee gaat lopen, ligt het waarschijnlijk toch (mede) aan het te krappe zadel.

Mijn paard heeft ook meerdere problemen: zowel in de voeten als in de knieën als in de schouder. Met de voeten en de knieën kan ze aardig uit de voeten, maar als er ook maar iéts te veel druk op haar schouders komt gaat ze "krabbelen" van voor. Ze loopt zichtbaar (maar zeer zeker voelbaar) een stuk beter onder een barebackpad.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:21

randie schreef:
liep jou paard erg kreupel of niet? want randeux eigenlijk niet.

Rongo was niet super kreupel maar gewoon niet rad. Ik heb hem een half jaar op de wei laten staan. Omdat ik niet wist wat het was en de DA ook niet. En zulke rust is dan nooit verkeerd. Ik wist daarna gewoon dat het aan het zadel lag (intuïtie) en ben ook meteen gaan sparen voor een nieuw. Sinds februari heb ik dat. En hij loopt er echt stukke beter mee en is ook veel gelukkiger. Maar hij blijft nog steeds naar het zadel happen. Dus ik weet niet of dat gewoonte is, of dat het nieuwe zadel ook nog steeds niet 100% ligt, of dat hij gewoon een hekel heeft gekregen aan zadels (dat hij dat nog steeds verbind met pijn).