leverprobleem en zomerexceem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

leverprobleem en zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:51

Is er een verband tussen zo ja , hoe komt het ? wat effect heeft het een op het ander ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:15

mijn gedachte ook.....

en volgens mij wel degelijk een verband te vinden, hoeveel paarden met eczeem hebben een leverprobleem... zijn er wel verdacht veel.

maar dan ook:
waardoor wordt het probleem veroorzaakt?
verkeerde voeding?
weilanden waar alleen gras staat en geen kruiden meer die paarden altijd gegeten hebben?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:36

Lees dit eens http://home.planet.nl/~abbin017/lezing.htm
Dit is een lezing die gegeven werd door Dhr. Taal, veel besproken in de andere zomereczeem topics.

Maar er is idd een verband tussen een slecht werkende lever en zomereczeem. Een slecht werkende lever schijt Toxines (gifstoffen) af een paard krijgt daardoor jeuk omdat dit via de huid naar buiten wil. Maar toxines vinden de muggen ook weer erg lekker waardoor die de paarden extra prikken= nog meer jeuk!

Maar voor meer info bovenstaande link even lezen Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:20

[
Citaat:
Maar er is idd een verband tussen een slecht werkende lever en zomereczeem. Een slecht werkende lever schijt Toxines (gifstoffen) af een paard krijgt daardoor jeuk omdat dit via de huid naar buiten wil. Maar toxines vinden de muggen ook weer erg lekker waardoor die de paarden extra prikken= nog meer jeuk!

huh?? Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:44

whehehehe....bij mijn pony is duidelijk dat zijn lever niet optimaal functioneerd.
hij heeft eens een behoorlijke zonnesteek opgelopen en zwalkte dwars door het weiland heen. de veearts constateerde toen dus best wel verbaasd dat hij een zonnesteek had( geloof dat het niet zo vaak voorkomt bij paarden)
aan de hand daarvan is zijn lever dus wat aangetast. er zijn echter best veel producten die hiervoor te gebruiken zijn, weet alleen nog steeds niet welke de beste is.....

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:22

Drainage Compositum van de Groene Os! Ter reiniging en stimulering van lever, nieren en lymfe.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:55

weet jij daar een adres of site van?
kan je dat zomaar aan elk paard geven?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:40

Goede vraag ellepel, ik ben ook benieuwd naar het antwoord!
(heb ook een extreem-eczeem gevalletje op stal)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:28

bij www.puurnatuur.nl kun je dit bekijken, want die verkopen het namens de Groene Os. Ik kan het ook bestellen, maar dan zit je met dubbele verzendkosten. De producten zijn in samenwerking met Eric Laarakker ontwikkeld. Ik heb de testdoos van de Groene os, dus kan precies uittesten welk middel een paard nodig heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:12

pff dat is nog eens handig..ik was de site van puurnatuur kwijt, maar heb em nu dus weer. prijs valt me mee gelukkig( ik ben niet zo rijk)
heb je aan 1 flesje genoeg?

het werkt hetzelfde als die capsules van dhr taal( met dat nieuwe geneesmiddel) daar zitten ook allemaal dingen in die het afvalstoffen proces stimuleren.....

ik snap ff niet wat je bedoelt met testdoos?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:58

ik werk met een biotensor om o.a. middelen te testen op mensen en dieren (of ze geschikt zijn) Ik heb alle middelen van de Groene Os, VSM Veterinair, Heel veterinair (en nog meer) in hele kleine glazen testbuisjes met daarin een beetje van het bepaalde middel. Dat zit in een houten doos met stickertjes erop. Ik kan dan op een pluk haar van een dier bv testen of dit middel geschikt is cq of er gereinigd moet worden met de Drainage compositum.