Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Megantjuh schreef:Hallo!
Ik heb een vraagje, na lang wachten weten we dan eindelijk dat Gracy een nekhernia heeft. Ik heb toen even opgezocht op internet wat dat precies inhoud:
De wervelkolom is opgebouwd uit verschillende wervels. Tussen elke twee wervels zit een tussenwervelschijf die dient als een soort schokbreker.
Een uitpuiling van de tussenwervelschijf noemen we een hernia.
Maar dit moet volgens de artsen vanzelf goed komen met 4maanden rust... Op internet stond (dit wel in geval bij mensen) dat het binnen 6weken volledig geneest. En in het egrste geval moet het operatief worden opgelost.
Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring met een (nek) hernia? Hoe zat dat bij jullie?!
Alvast bedankt..
Megantjuh schreef:Hmm jaa daar zit wat in... Maar ik vind het zoo vreemd dat het met rust kan genezen?! Als dat spul dan echt uitgepuild is, hoe gaat het dan weer terug?
Megantjuh schreef:Hihi, dit was de beschrijving die ik kreeg van de eigenaresse van Gracy.. Neem aan dat ze het niet verzint.. Dan nog, was dit denk ik de beste omschrijving.. Kun je anders uitleggen hoe het dan zit bij een paard en wat jij denkt dat het dan is?
Gerrie schreef:Paarden hebben wel tussenwervelschijven maar niet met een nuclei pulposie.
Dus, een paard kan geen hernia hebben in de zin van de menselijke variant.
Dan moet er iets anders aan de hand zijn...
(wellicht een verstoring tussen de C1 en C2 wervels? manipuleren is dan een optie )
Leg dit maar eens voor aan je DA
sterkte!