Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
idje schreef:Toch vreemd dat je het nu geregeld hoort en ik dit in alle jaren hiervoor nooit ben tegengekomen, terwijl bij ons alles als het maar even kan van 7 uur 's morgens tot het donker wordt buiten staat. Wie kent dit van vroeger? Is het toeval dat dit nieuw voor me is?
idje schreef:Dat zelfde hadden wij 10 dagen geleden ook. Paarden uit de wei, 2 stuks gigantisch dikke kaken en bij de andere 5 niets te bekennen.
De patienten hadden geen koorts, aten goed en waren fris en vrolijk en de zwellingen deden geen pijn. Ik herrinnerde me dat ik dit al 2 keer eerder had gehoord van paarden in de buurt. Toch de DA maar gebeld.
Die zei dat zolang het geen pijn deed en er geen koorts bij kwam, het waarschijnlijk of een overgevoeligeid was, of een reactie op een onschuldig rondwarend virusje en omdat het de laatste tijd nogal eens voorkwam, dachten ze aan het laatste. De volgende dag was het bij de ene al helemaal weg en de dag daarna was bij de ander alles ook weer normaal. Ziek zijn ze niet geweest.
Droes begint trouwens meestal met hoesten, snotteren en hoge koorts en pas daarna komen dan de zwellingen. Ook doen die zwellingen wel pijn.
Succes met je patienten en ik hoop voor je, dat het het zelfde is als die van ons gehad hebben.