Een ruin die lekt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Een ruin die lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 11:17

Hmmm...een beetje raar onderwerp, maar iedere keer als mijn nieuwe ruin gewerkt
heeft en dat is niet veel hoor 15/20 minuten langer is veel te veel
voor hem. Laat hij tijdens het afzadel e.d. wat urine lopen (lekken)
hij staat niet in een plashouding. Zijn penis is voor de helft
uitgeschacht (schrijf ik dit goed?) en hangt te druppen. Voor de rest
geeft hij een heel ontspannen en gezonde indruk. Ik heb dit nog nooit
bij ruinen gezien. Jullie misschien?

Yarrah

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:43

Bij ons op de boerderij kwam dit best wel vaak voor hoor!! Het is vaak vanzelf weggegaan. Kan het niet zijn dat hij een koudje heeft opgelopen ofzoiets?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:22

Ik ken dit zelf niet. Zou even je dierenarts bellen en gewoon telefonisch om advies vragen. Misschien kan het absoluut geen kwaad (ontspanning), maar misschien duidt het wel op blaasontsteking (kleine beetjes plassen).

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:42

Ik heb wel eens gehoord dat ruinen "lekken" als er iets geraakt is met het castreren, dit blijven ze dan ook altijd doen. Maar daar zou je bij je DA navraag over moeten doen. Bij mannen gaat deze ingreep ook wel eens een beetje mis dat ze iets beschadigen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:49

Mijn ruin moet vaak plassen.(is onderzocht door d.a maar niets te vinden).
Zeker bij een buitenrit moet hij onderweg een keer. Als ik dan met iemand rijdt, roepen ze wel eens je lekt!. Als ik hem dan laat stilstaan dan neemt hij de tijd om te plassen, dan is het weer over. Ook voor de wagen heb ik meerdere keren meegemaakt, dat hij half uitschacht en gaat druppelen en later een enorme plas doet als hij de kans er voor krijgt. Ik vind het ook niet echt normaal en roep altijd maar het zal zijn prostaat wel zijn(heeft een paard die eigenlijk?) Lachen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:30

Bij ons op stal is een paardje die gecastreerd is en die lekt ook. Dat paard is geopereerd en bleek een schimmelinfectie te wezen. Maar zeer wss blijft ie altijd nog wel een beetje incontinent. Een rottige weg bewandeld en het einde begint in zicht te komen. Maar dit paard stond echt te lekken (was nog niet aan het werk). Het kan dus denk ik wel van alles wezen als ik al die andere dingen lees.....

annemarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:33

He Roos, je hebt het over mijn chico!
Chico heeft vroeger waarschijnlijk een licht evorm van rhino opgelopen waardoor zijn achterhand was verzwakt en daardoor een incontinentie probleem heeft opgelopen. Ook kan het een lichte vorm van ataxie zijn, chico heeft al heel wat behandelingen gehad, maar utrecht heeft hem niet echt kunnen helpen. Nu zijn we Annette de vogel bezig en dit lijkt zeer goed aan te slaan. Het kwam in iedergeval niet van de casteratie. Nu ben ik meer met hem aan het werk en het probleem is al voor 90% verminderd. Kwestie van spieren en weerstand bij mijn paard als ik gewerkt hebt met chico begint hij ook gelijk te druppen ga ik gelijk naar stal en dan plast hij ook gelijk. Hierna is het druppen over dit was een half jaar geleden nog niet zo.

Het kan zo veel wezen maar laat je vooral niet gek maken, ga gelijk naar stal om hem te laten plassen als je gewerkt hebt. En probeer zijn buikspieren wat te trainen/aan te sterken. Veel longeren en van achteruit laten werken. Succes ermee

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:00

He Anne, inderdaad over Chico (je kan wel lezen dat ik niet zo heb opgelet met biologie de steekwoorden kloppen maar net niet helemaal in volgorde, wilde de TS in elk geval laten weten dat er nog iets was waar ze aan moet denken. En met Chico gaat het inderdaad al stukken beter! Wordt tijd dat je gewoon lekker van hem kan gaan genieten.....