Geven van gedateerd voer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Geven van gedateerd voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:52

Ik ben zojuist een beetje geschrokken. Toen ik mijn voerton bijvulde met mijn laatste beetje Alf-A (te vergelijken met Luzerne), zag ik op de zak staan dat het voer geadviseerd wordt te geven binnen 9 maanden na productie. Het is op 04/12/2003 geproduceerd!! Stom van mij, maar ik vraag me nu af of dit erg schadelijk is en of ik het nog wel kan blijven voeren. Het wordt immers geadviseerd. Het ruikt wel nog erg goed en ik merk niks aan mijn paarden. Kan dit soort voer eigenlijk wel 'slecht' worden?
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb namelijk nu nog een volle ton staan (zo'n grote ton van de Boerenbond, een witte met rode deksel). Moet ik die maar weggooien of blijven geven totdat deze op is? (Dat zal over ongeveer 1,5 maand zijn, als we op dit 'schema' blijven)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 09:38

Niemand?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:44

volgens mij kunnen ze na die datum niet meer garanderen dat alle voedingsstoffen die erop staan er nog in zitten.
Ik weet het niet zeker hoor, maar als het er nog goed uitziet en goed ruikt..denk dat ik het gewoon zou proberen.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:52

ik ga mee met Polly. Hooi blijft ook nog wel langer dan 1 jaar goed (ook wel 2 jaar) Het moet uiteraard wel fris ruiken. Ga ervan uit dat alle waardes die erin zitten minder zijn.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:02

kan normaal geen kwaad alleen de 'werking' ervan kan wat verminderd zijn. Zolang het goed ruikt en er nog goed uitziet zou ik het gewoon geven hoor.