futloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oxborn

futloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:44

Kom ik weer hoor.
Het lijkt wel of ik aantrekkingskracht heb wat betreft paarden die wat mankeren.
Sinds het begin dat ik star heb is hij al een beetje aan het kwakkelen.
Nu hebben we sinds gisteren een veulen op het land erbij.
De veulens star en nizar verschillen een maand. Star is van april en nizar van mei.
Als ik nu kijk zie ik een duidelijk verschil met beide veulens.
Nizar is een vrolijk ding dat overal op afstapt en ook geintreseerd rondkijkt. Ook is hij lekker speels en doenerig. Ook als hij aan meeloopt is hij in voor een lolletje en een spurt.
Als ik naar Star kijk zie ik een veulen wat sloom is en wat altijd een beetje depressief kijkt. Met lopen is het een veulen wat niet vooruit te trekken is en hij zal ook weinig gek doen.
Nu weet ik dat geen paard gelijk is, maar het lijkt me toch heel normaal dat als een veulen een paar dagen binen gestaan heeft en daarna de vrijheid weer krijgt dat hij even zijn beentjes wil strekken, maar star loopt als een slome duikelaar dat land op en gaat staan grazen.
Vandaag zei er al iemand dat nizar leuker was dan star, want star was maar zo'n doods vogeltje, terwijl dat iemand is die niet zo heel veel verstand heeft van paarden, maar wel regelmatig op het land komt.
ik zit er over te denken om een bloedonderzoek aan te vragen, maar zou een dierenarts dit doen, als er niet echt een medische oorzaak is?

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 12:44

niemand die advies kan geven??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:52

Ik zou de DA gewoon even laten komen.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:31

Zou zeker zijn bloed even laten onderzoeken. Dat doet een dierenarts gewoon hoor, zeker als je vertelt dat ie zo sloom is. Misschien heeft ie een worminfectie of bloedarmoede o.i.d. Succes ermee!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:08

Misschien heeft ie ook wel veel jacobskruiskruid binnen gekregen...