Paardje toch niet helemaal lekker...!?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Paardje toch niet helemaal lekker...!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:57

Hoi, mijn pony, heeft van de zomer krampkoliek gehad.
Hij lag toen ook helemaal plat in het weiland enz. en hij had dus krampkoliek. Wij hadden via mensen op de manege snel gehoord dat hij niet lekker was, dus we gingen naar de manege en we belde dus de VA, en hij bleek dus best zware krampkoliek te hebben. Hij had hier een spuitje voor gehad enz, en het was weer helemaal goed gekomen.

nu, een paar dagen geleden, had hij het weer. Hij at 's morgens wel zijn biks op, maar zijn hooi/stro liet hij liggen. Het is een lief paard, doet niemand kwaad... nu als iemand alleen maar naar zijn buik wees bij wijze van spreken, ging hij al trappen enz. Dus ik dacht dat het weer de krampkoliek was, dus ik weer stappen, hem in een lege stal gezet zodat hij niets kon eten en de VA gebeld.

Toen de VA kwam had ik ongeveer al 2,5 uur gestapt.
Voor de afleiding had ik hem tussendoor ook nog 2 keer gepoetst.
Toen de VA kwam bleek hij inderdaad dus weer krampkoliek te hebben, niet zo erg als eerst, gelukkig.. maar hij had wel rommelende darmen enz. Dus hij had weer een spuitje gehad tegen de krampen, en ik zou die dag weer mogen rijden.

Ik heb die dag niet meer gereden, omdat het al laat was, dus heb ik hem alleen simpel gelongeerd zodat hij toch nog wat beweging zou krijgen naast het wandelen.

De volgende dag vond hij het nog niet echt fijn als je aan zijn buik zat, maar je kon er wel in drukken zonder dat hij je beet/trapte enz.

Gisteren (4 dagen na het bezoek van de VA) had hij toch weer last... hij hinnikt ook niet meer als ik de hoek om kom lopen.. en hij ziet er een beetje sufjes uit.

Mijn zus heeft zondag wedstrijd, kan eigenlijk niet meer afgezegt worden omdat het morgen al is, maar ik vind het toch niet helemaal goed.. en het voelt ook niet helemaal goed aan bij mij..
Ik weet niet of dit nog bijverschijnselen kunnen zijn, maar het voelt bij mij niet goed aan, en ik heb het voorgevoel dat het neit zo goed met hem gaat..

ik hoop dat jullie nog wat weten. Groetjes

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:24

Assiej schreef:
Mijn zus heeft zondag wedstrijd, kan eigenlijk niet meer afgezegt worden omdat het morgen al is, maar ik vind het toch niet helemaal goed.. en het voelt ook niet helemaal goed aan bij mij..

Een wedstrijd op de pony waar het hier over gaat? Dat hoop ik toch niet! Ik zou de DA er nog maar een keer bijhalen. Succes ermee!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:46

Als paard/pony of ruiter ziek is, kun je gewoon afzeggen hoor !! Kan jij toch ook niet van te voren weten Verward

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 16:55

Nee maar hij is niet echt ziek, hij is niet helemaal lekker. Mijn zus wil het ook niet afzeggen, het zou haar eerst bewezen moeten worden dat hij echt ziek is, anders wil ze het echt niet afzeggen hoor... maar goed...

hij is dus niet helemaal lekker.. een vriendin van me heeft gekeken, en denkt dat het bij zijn lies zit.. dus we hadden de VA er toch nog wel bij, van de week ofzo... we wachten alleen nog even een dagje of 2 af.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 16:55

tenzij het plots erger zou worden natuurlijk

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:59

Als hij/zij zich niet lekker voelt moet je gewoon niet gaan en ik zou er gelijk een DA erbij laten komen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:11

Ik zou ook niet gaan als ie niet lekker lijkt.... gelijk een DA er bij halen heeft misschien niet zoveel zin als er geen duidelijke klachten zijn, dan zou ik het ook eerst ff een paar dagen aankijken. In zo'n geval geef ik meestal voor de zekerheid eerst een wormenkuur en doe eventjes rustig aan.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:23

wat is nou belangrijker je zus dr wedstrijd of je pony?
ik rijd bijna nooit een wedstrijd maar 3x de week voor een wedstrijd kreeg mijn paard wat, ik heb ze gewoon afgezegd en nooit problemen mee gehad
een ziek paard mag zowiezo de ring niet in. en je wilt toch niet op je geweten hebben dat hij straks veel pijn heeft omdat hij hard heeft moeten werken.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:45

Sosha schreef:
Ik zou ook niet gaan als ie niet lekker lijkt.... gelijk een DA er bij halen heeft misschien niet zoveel zin als er geen duidelijke klachten zijn, dan zou ik het ook eerst ff een paar dagen aankijken. In zo'n geval geef ik meestal voor de zekerheid eerst een wormenkuur en doe eventjes rustig aan.

dat was ik dus ook van plan, ik heb het een paar dagen afgewacht, maar het blijft ong. hetzelfde, dus ik bel morgen ochtend de VA voor onderzoek.

Verder heeft hij paar dagen terug nog een wormenkuur gehad.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:48

Tsja, als het niet over gaat, zit er weinig anders op. Ik hoop dat het iets heel onschuldigs is.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:52

ik hoop het ook, mijn moeder dacht aan een infectie, omdat hij pijn heeft achteraan zijn buik, ongeveer bij zijn lies... raar allemaal... met rijden laat hij wel alles toe, hij speelt ook nog gewoon vrolijk enz. met losgooien... maar ik vind het toch niet helemaal kloppen allemaal..