Mijn paard heeft sinds drie weken af en aan haar klieren dik. Net achter de kaak. Vooral de linkerkant. Ze heeft dit al eerder gehad, altijd begin oktober. Vorig jaar is de dierenarts erbij geweest en die zei dat het vanzelf wegging. Dus ik dit jaar maar weer afgewacht en na de eerste week ging het weg. En ineens had ze het een paar dagen later weer, toen ging het weer weg en daarna was het er weer. Ze hoest ook wel eens tijdens het losrijden, maar niet zo vaak en als ze even heeft gelopen doet ze het niet meer. Ook heeft ze soms wat heldere neusuitvloeiing.
Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen. Heb al wel gesmeerd met Traumeelgel, maar dat verhelpt het probleem ook niet echt.
Aramat
Geplaatst: 06-11-04 12:19
Staat ze nog op de wei? Toevallig op kort gras? Dan komt t waarschijnlijk daar door. Mijn paard had t ook van de zomer, 's avonds laat als ie al even op stal had gestaan was t weer een stuk minder.
Sambooo
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-04 12:23
Oké dan, ja ze staat inderdaad op kort gras overdag. 's Avonds gaat ze op stal. Hoe kan het dan komen van kort gras???
Biertabje
Geplaatst: 06-11-04 12:39
ja dat komt van het grazen. dat had Tobias ook wel eens klieren gaan dan zo werken dat het wat gata opzetten. wete niet precies hoe dat gaat, maar het is niet schadelijk of ernstig ofzo!!