Het is mij nu al vaker opgevallen dat ik bij jongen paarden (rond de drie jaar) blauwe plekken op het tandvlees zie! Het lijkt wel alsof ze hun mond gestoten hebben. Nu vraag ik mij af of dat door het bit kan komen. Ik weet wel dat de paarden waarbij ik het heb gezien niet met een harde hand worden gereden. Of dat het door het wisselen komt! Wie weet hier meer van?
JumpingRider
Geplaatst: 06-11-04 16:32
ik denk niet dat het door het rijden komt, onze shetlander heeft het ook en die word nooit bereden.. Blue Devil heeft wel mooi roze tandvlees en die word wel bereden, dus ik denk dat het niet door het rijden komt..!
balans
Geplaatst: 07-11-04 00:44
Ik wil hier ook wel wat meer van weten....
Mijn pony heeft ook vlekken op dr tandvlees. Maar ik ben heel voorzichtig met haar...
beauhanke
Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-04 10:19
Weet niemand er meer over??
jufloontje
Geplaatst: 07-11-04 12:08
Mijn paard heeft er ook last van en heb er laatst de DA naar laten kijken. Die gaf aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, omdat het pifmentvlekken in het tandvlees zijn.
Ik dacht ook dat het door het rijden kwam, maar dat is dus niet zo, ze kunnen ontstaan, maar ook zo weer verdwijnen, aldus de DA!
staljaim
Geplaatst: 07-11-04 20:44
Dat klopt! het zijn gewoon donkere vlekken, een soort van pigment. Bij schimmels zal je het vaker zien, omdat hun huid onder het haar ook vaak vlekken heeft. mijn paard heeft het op zijn tandvlees boven zijn voortanden.. paardentandarts zei ook dat het geen raar iets is...