sprongproblemen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ecco

sprongproblemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:51

Ik heb een probleem......een paard van mij loopt namelijk op dit moment niet zo lekker. Heel schokkerig en stijf, lijkt beetje onregelmatig in draf maar je ziet het niet maar je voelt wel wat zeg maar Verward heel vaag....loopt gewoon niet door zijn lichaam heen. houdt zich heel vast in lijf en hangt daardoor ook in mijn handen.....nu heb ik hem gisteren gelongeerd en daar zie ik dus ook wat aan hem, hij sleept met zijn linkerachterbeen door het zand heen en loopt dan ook erg stijf...
nu denk ik zelf dat het in zijn spronggewricht zit...
of heeft iemand een ander idee?????graag tips en reacties!!!!!

thanks!!!!!!!!!!!!!!!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:30

slepen met een achterbeen wijst vaak op knie(band)problemen.
om dit uit te sluiten moet je even kijken of je paard aan de hand achteruit wil lopen en zijn been dan oppakt of sleept in de achterwaardse beweging.
ben benieuwd.

mgsara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:35

het zou ook kunnen wijzen op spat, een soort artrose in het spronggewricht. helaas is dit bij mijn paard enkele weken geleden geconstateerd. ik heb nu homeopatische medicijnen en ga een nieuw middel (tildren) uitproberen.
groeten sara

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 20:27

hij heeft ook lang problemen met zijn knieen gehad ja...die sloegen elke keer op slot. Maar dat is nu over dus ik denk niet dat het dat is....hij gaat ook normaal achteruit nu (toen niet)......
Spat......wat zijn de exacte symptomen daarvan? ben erg benieuwd naar dat nieuwe middel!!

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 08:58

de symptomen van spat wisselen nogal,het ene paard is stokkreupel,het andere onregelmatig in het gangwerk.
je ziet aan de binnenkant-sprong wel eens een verdikking,maar moet erbij zeggen dat dat heel minimaal kan zijn,en dit dus beter door de va kan laten beoordelen,verder kunnen ze het wel goed op een foto zien.
mijn vorig paard had spat,kreeg een speciaal beslag,1 jaar de wei op,en heb haar daarna nog jaren kunnen rijden,het kan namelijk zo zijn dat de gewrichtjes aan elkaar vast groeien,de beweeglijkheid vanuit de sprong wordt dan een stuk minder maar is wel pijnloos voor het paard.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:10

hoi hoi

ga echt foto's maken voor het mischien te laat is mijn paard had de dezelfde symptomen en heeft OCD (losse fracmenten in het gewicht) dus ik raad je aan foto's te gaan maken bij de kliniek

groetjes mirella

mgsara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:52

mijn paard was ineens stokkreupel, daarna rust gegeven een aantal weken. na de rust weer begonnen met rijden en dat ging enkele weken goed. na een paar weken weer licht onregelmatig in de draf en toen toch foto's laten maken.
Nu is hij met homeopatische middelen (weer een paar weken later) wel verbeterd maar nog niet 100 % goed. Hij heeft wel minder pijn, dat kan ik goed merken. Als ik nu een stukje draaf loopt hij heel ontspannen terwijl daarvoor werd hij heel loperig en legde hij zijn oren in z'n nek.

Ik krijg deze week bericht over wanneer ik terecht kan voor dat nieuwe middel, ben zelf ook erg benieuwd! Ik hoop dat het werkt.... wil hem absoluut nog niet kwijt, het is een fantastisch paard dat echt 100 % procent betrouwbaar is. Er zit geen kwaad in dat paard, ongelooflijk, terwijl hij voordat hij bij mij kwam toch niet zo'n leuk bestaan heeft gehad.
Ik hou jullie op de hoogte. OK dan!