stijf of....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duivelintje

stijf of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 02:41

hoi
mijn paard is rechtsachter altijd al wat stijver geweest, meestal geen probleem ook tijdens eht rijden niet, Hij krijgt een goede en lange warming up e ncooling down. al hoorde je het knakken tijden stap (met draf en galop niet meer) nu is hij 2½ (komende dinsdag 3 weken) week geleden gevallen waardoor hij helemal niet meer lekker loopt met dat been (niet echt kreupel, maar superstijf). na week rust veearst erbij en die zei dat het zijn spieren izjn. ik moest een paar dagen rustig aan doen en dan langzaam weer beginnen.
nu een volle week later, vind ik er nog geen verbetering inkomen. als hij losstaat wil hij nog wel eens een gekke draai maken (ineens een spurt de andere kant op, terwijl hij normal heel rustig in het bakje staat), waarna hij nog slechter loopt (hij loopt het slechtst in de galop eigenlijk, dan isie echt kreupel, in draf zie je het bijna niet).
komende dinsdag staat hij dus 3 weken op rust.
heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? e nwat zouden jullie doen, nog even rust gunnen en aankijken of veearts er weer bij voor verder onderzoek.

ik weet het momenteel neit meer en gun mijn paard alles om weer beter te krijgen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:05

Kijk maar eens op www.massagehippique.nl ik denk dat zij je wel kan helpen. Mijn (verzorg)paard was al 4 jaar kreupel en zo stijf als een plank. En net als die van jou, wilde ze rechtacter er niet goed onder zetten. De hele dierenartsmolen zijn we door geweest, niks gevonden. Ze is gekraakt en accupunctuur hebben we geprobeerd. Weinig resultaat. Na 3 massage behandelingen liep ze een stuk ruimer. Ik heb daar de opleiding gevolgd tot sportmasseur en doe haar nu zelf. Ik heb haar nu zelf een aantal keer behandeld en nu loopt ze voor het eerst sinds een hele lange tijd weer normaal. Het gekke is dat ze al jaren met haar voorvoeten naar binnen gedraait stond. Na drie massage behandelingen zijn haar voeten spontaan weer in de normale stand gaan staan. we stonden stomverbaasd. Alle spieren zijn weer lekker los, alleen een plek op haar heup blijft gevoelig. Maar ze loopt weer goed dus het zal allemaal wel goed komen verwacht ik.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:16

ff fotos laten maken misschien?

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:25

Hoi
Misschien kun je er eens een fysio bij laten komen. Zij kan via massages de pijnlijke plekken masseren en jouw tips voor je training geven en je massagetechnieken meegeven.
Het is een echte aanrader vind ik zelf. Het kost niet veel rond de 35 euro en je zit er niet gelijk aan vast.
Groetjes en succes

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:13

Ninla is rechts achter ook stijf,als ze los staat zie je niks maar zadel ik haar op ofzo en draaf een stukje dan hinkt ze 3 stappen en dan is het weg. Dat heeft ze al d'r hele leven en DA zegt dat het gewoon stijf is en zolang ze het met het rijden of lopen in de weide geen last van heeft kan het geen kwaad Lachen

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:34

het gekke is dat mijn bijrijdster vandaag gereden heeft en dat hij wel goed liep. ze heeft er nog iemand naar laten kijken tijdens het rijden en die zag ook niks.
morgen kijk ik zelf weer hoe hij loopt, misschien zie ik wel spoken en anders zal ik inderdaad een sna gaan denken om ee nfysio erbij te halen, wellicht kan die in ieder geval even ernaar kijken.
bedankt voor de tips zover.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:37

duivelintje schreef:
het gekke is dat mijn bijrijdster vandaag gereden heeft en dat hij wel goed liep. ze heeft er nog iemand naar laten kijken tijdens het rijden en die zag ook niks.
morgen kijk ik zelf weer hoe hij loopt, misschien zie ik wel spoken en anders zal ik inderdaad een sna gaan denken om ee nfysio erbij te halen, wellicht kan die in ieder geval even ernaar kijken.
bedankt voor de tips zover.

Mijn pony heeft ook een periode last gehad van zijn rug. Hij liep toen ook niet alle dagen stijf. Nadat de fysio is geweest knapte hij echt op. Ik kreeg ook massage technieken van haar mee en trainingstips. Succes