Kruiden/ voedingssupplementen tegen stress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Kruiden/ voedingssupplementen tegen stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:52

Ik heb deze vraag ook al op "vraag maar raak" gezet maar krijg helaas niet veel reactie. (zou mijn vraagstelling te wazig zijn Knipoog )

Gamier is de afgelopen weken heel schikachtig en gestresst. Ik ben met hem aan het oefenen op de plekken waar hij het meest gestresst is. (vb. een deken op de grond is grote stress/ wasplaats is veranderd in een leeuwenkuil/ de grote stal is een slangenhol/ alleen staan is Nightmare on Elmstreet.)

Nu zocht ik eigenlijk iets wat hem van binnenuit zou kunnen helpen en ondersteunen. Ik geef hem al geruime tijd Relax kruiden maar ik heb niet echt het idee dat het helpt. Verward

Op de site van De paardendrogist kwam ik Special Calmer tegen

Beschrijving volgens hen:
Gedroogd kruidenmengsel voor temperamentvolle en stresgevoelige paarden, speciaal samengesteld voor Arabieren.
Bevat o.a. Citroenmelisse, Guldenroede, Hop, Kamille, Knoflook, Rode Klaver, Rozemarijn, Tijm, Valeriaan

Gamier is een arabiertje dus het zou perfect moeten werken......Heeft iemand ervaring met dit product. Of heeft iemand andere ideeën?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:50

Denk ook eens aan Rescue Remedy van Bach, een mix van 5 Bachbloesems die helpen bij paniek, stress etc en echt een steuntje in de rug geven zonder dat ze meteen versuft zijn. Mag je gewoon geven bij alle andere medicijnen etc.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:11

RescueRemedy ken ik. Ben hier ook heel tevreden over (honden krijgen het met oud en nieuw en ook ik zelf heb er soms baat bij)

Het nadeel is dat Gamier ineens onverwachts uit de hoek kan komen. Als hij dan in de stress schit dan helpt Rescue helaas niet (ik heb dit natuurlijk geprobeerd) Daarom zoek ik iets wat natuurlijk is maar wat een langere werking heeft. Echt iets wat hem ondersteunt.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:38

Hmm gek.. Ikzou eerst eens gaan kijken waar die stress zo plotseling vandaan komt. Is er iets veranderd in zijn leefomgeving? Is er een maatje verhuisd oid? Verder is het weer natuurlijk ook wat kouder, waardoor ze wat "heter" worden.
Wat die supplementen betreft, tja, ik weet niet wat ik van die kruiden moet denken. Ik hoor in ieder geval van heel veel mensen dat het niet werkt.
We hebben thuis een paard staan die ook zo'n gestresst geval is, die staat de hele dag te springen in zijn stal, bokken, slaan, rondjes rennen.. niet normaal. Als hij buiten in de wei loopt de hele dag is het probleem niet minder, dan agat hij keihard heen en weer rennen tegen het draad, en als er andere paarden bij staan valt hij ze aan tot ze op de grond liggen en dan springt ie erop.. Jaaa. lief beestje..
We voeren hem betamag forte, datis van Equistro. Voor zover ik weet zit er vooral veel magnesium en vit B in. Het paard is er echt stukken rustiger door geworden. Hij heeft nog wel zijn buien, bijv als zijn buurman weggaat oid, maarhet is echt stukken minder..
Equistro is alleen te koop bij de dierenarts, en Freddy's ruitersport in Nieuwegein verkoopt het ook. Het heeft ook een snellere werking dan kruiden, die moet je een langere tijd geven voor je resultaat merkt.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:39

het is trouwens geen doping, en ze worden er ook niet suf van ofzo.. Hij is gewoon rustiger enminder paniekerig.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:42

Ik heb mijn paardje Pavo Nervo control gevoerd vlak na haar verhuizing uit de opfok. Ze reageerde daar erg goed op, zo goed zelfs dat ze stond te schommelen in de wei. Na de dosering aangepast te hebben, werkte het heel erg goed. De scherpe kanten van bep. stressituaties worden verminderd.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:11

ik heb een hittepetit die vooral op de terugweg zo aan het stuiteren was dat ik het niet leuk meer vond, ook kon hij ineens om "iets" vliegensvlug op zijn achterbenen omdraaien en dan raceten we ineens de andere kant op. Ik ben geen 18 meer (haha) en vond dit niet leuk. Rescue hielp wel effetjes (nam ik dus ook in voor een buiten rit) maar niet voldoende. Ook kon hij in de bak ook ineens raar gaan doen. Nu voer ik al 4 weken Relax van de Paardendrogist, eerst werd hij me iets te sloom, nu halveer ik de dosis en het is heerlijk rijden nu. Geen gehompel meer (au, mijn rug) maar lekker gewoon door de bossen, zonder dat hij zich om niks druk maakt. Eerst ging hij wel aan de sch.., dat klopte ook wel, want in de bijsluiter staat dat dit middel een goede darmwerking geeft en dat dat ook belangrijk is, maar na 2 dagen ging het goed. Ik geef hem nu 1 schepje ipv 2 en niet eens elke dag en het blijft goed gaan!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 03:29

bachbloesems rescue werkt echt goed !!