woekerprijzen dierenarts???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

woekerprijzen dierenarts???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 08:54

Hebben jullie ook ervaring met exorbitant hoge prijzen van de dierenarts?
Een vriendin van mij moest eergister 400 euro afrekenen voor een keizersnede bij een hondje.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Lisa

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:59

Nee, vergeleken met wat ik hier vaak op bokt lees ben ik altijd heel goedkoop uit.
Ik heb voor een behandeling onder totale narcose van mijn pony + een week erop zware verdoving en behandeling maar 90 euro betaald, dat viel me reuze mee.
Ik had afgelopen jaar hoge rekeningen verwacht door het probleem wat mn pony had en de vele DA bezoeken, maar het is me reuze meegevallen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:09

Mijn rekening valt me ook eigenlijk niet tegen moet ik heel eerlijk zeggen. Oke het is allemaal neit goedkoop natuurlijk maar dat is het nooit. Vooral medicijnen en antibiotica zijn duur. Maar mijn rekening komt altijd wel overeen met wat ik vaak verwacht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:19

Ik ben laatst toch ook behoorlijk geschrokken. Voor het losspuiten van een spiere die vastzat waren we 210 euro kwijt. Is de vloeistof die in de spuit zit echt zo duur?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:33

ik was dinsdag 55 euro kwijt voor vier paarden enten, viel me reuze mee.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:35

Ik was laatst 45 euro kwijt voor 10 dagen antibiotica en hoestdrank. Ik vond het toch behoorlijk duur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:38

Lielle schreef:
ik was dinsdag 55 euro kwijt voor vier paarden enten, viel me reuze mee.

Dat is goedkoop! Wij 99 euro voor 2 paarden. Dat is dan wel cocktail van 1, 2 en 3. Maar toch, wat een verschil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:40

en die paarden stonden ook op twee verschillende locaties, ik geloofde het bijna niet.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 09:41

Sanex schreef:
Nee, vergeleken met wat ik hier vaak op bokt lees ben ik altijd heel goedkoop uit.
Ik heb voor een behandeling onder totale narcose van mijn pony + een week erop zware verdoving en behandeling maar 90 euro betaald, dat viel me reuze mee.
Ik had afgelopen jaar hoge rekeningen verwacht door het probleem wat mn pony had en de vele DA bezoeken, maar het is me reuze meegevallen

Mijn paard moest drie hechtingen in haar been en ik was 235 euro kwijt.
Ben me rot geschrokken, verband was heel duur zei ze, dat komt goed uit zei ik, dat heb ik nl over, breng ik wel terug!!!
vond ze geen humor.

[edit]Quote verduidelijkt, Jantien[/edit]

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:44

Mistic schreef:
Ik was laatst 45 euro kwijt voor 10 dagen antibiotica en hoestdrank. Ik vond het toch behoorlijk duur.

Dat vind k juist wel erg goedkoop!!!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:51

2 jaar geleden is mijn vorige merrie door het schrikdraad heen gegaan, waardoor de binnenkant van haar spronggewricht helemaal openlag. Het was echt vreselijk. Huilen (spieren door gescheurd, pezen net niet geraakt, maar je zag ze wel zitten)

Ze heeft een operatie ondergaan, 2 maanden klinkiek (paard was op sterven na dood door alle infecties), verschillende antibiotica kuren, iedere dag schoon verband, nog een keer alles gehecht. Ze hebben ook nog een scan gemaakt.

Nadat ze thuis is gekomen, is de DA ook nog verschillende keren geweest om te controleren.

Anderhalve maand nadat ze thuis stond kwam de rekening. Wat denken jullie? Dit alles heeft me Geld, geld! 650 gekost. Echt een koopje OK dan!

De merrie is overigens weer helemaal in orde, en loopt met haar nieuwe eigenaresse in de sport.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:56

Scum schreef:
Ik ben laatst toch ook behoorlijk geschrokken. Voor het losspuiten van een spiere die vastzat waren we 210 euro kwijt. Is de vloeistof die in de spuit zit echt zo duur?

ABSURD!!

Ik laat nooit iets losspuiten maar wel af en toe los masseren dooe en fysio en mijn arts kan ook kraken. Kost 18 euro plus voorrijkosten
Fysio kost 50 per uur maximaal!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:07

Ik heb dat dus nagevraagd, maar dit zat dusdanig vast dat het niet meer door fysio te doen was.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:20

nou ik ben benieuwd wat mijn rekeningen zijn
mijn paard is geopereerd en staat nu al een maand bij de dierenarts.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 11:01

2 jaar geleden is mijn vorige merrie door het schrikdraad heen gegaan, waardoor de binnenkant van haar spronggewricht helemaal openlag. Het was echt vreselijk. (spieren door gescheurd, pezen net niet geraakt, maar je zag ze wel zitten)

Ze heeft een operatie ondergaan, 2 maanden klinkiek (paard was op sterven na dood door alle infecties), verschillende antibiotica kuren, iedere dag schoon verband, nog een keer alles gehecht. Ze hebben ook nog een scan gemaakt.

Nadat ze thuis is gekomen, is de DA ook nog verschillende keren geweest om te controleren.

Anderhalve maand nadat ze thuis stond kwam de rekening. Wat denken jullie? Dit alles heeft me 650 gekost. Echt een koopje

De merrie is overigens weer helemaal in orde, en loopt met haar nieuwe eigenaresse in de sport.

Welke kliniek was dat dan?
Mijn paard stond een week bij de Lingehoeve, heeft een rhinoscopie gehad en voor de rest antibiotica en een echo van de lever.
daarna is ze wel ingeslapen omdat ze meningitis had.
de rekening bedroeg echter 1600 euro.
Dat vond ik duur, wat was ik blij dat ik haar verzekerd had.
Pling

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 11:02

Nee die is niet zo duur,die maken ze zo duur.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:09

lisa_pluisje schreef:
Welke kliniek was dat dan?

De Krommerijnstreek in Schalkwijk. Ik denk dat de rekening ook niet helemaal klopte, of ze hebben me gematst. De rekening was ook niet gespecificeerd.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:11

Machonito schreef:
nou ik ben benieuwd wat mijn rekeningen zijn
mijn paard is geopereerd en staat nu al een maand bij de dierenarts.

Wat heeft je paard?

Beterschap met je paard, en dat hij/zij weer snel thuis mag komen.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 11:28

Plak maar alvast een pleister op je portemonnee Haha!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:14

ik moest mijn paard op advies van de DA vitamine E geven, die pot vitamine E die ik kreeg (1 kg) kostte 80 euro!!!!!

Dat is toch niet normaal, ook niet even van te voren zeggen dat het zo duur is nee dat zie je pas achteraf op de rekening. Die rekening was totaal overigens ruim 250 euro, voor 3 visites (voor hetzelfde geval), een koortsverlagende injectie, vitamine E en ascal. Zo veel had ik niet kunnen denken, maar je hebt weinig keus in dat soort gevallen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:22

ik weet vaak wel op veel goedkopere wijze aan mijn geneesmiddelen te komen, als ik een arts nodig heb neem ik de goedkoopste

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:52

lisa_pluisje schreef:
Plak maar alvast een pleister op je portemonnee Haha!

ja Haha!
Als ik de rekening krijgt dan heb ik vast pijn in me portemonnee Haha!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:58

En een pot vitamine E kun je zo bij de kruitvat halen Haha!
Zinkzalf ook, apothekers zijn erg handig.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:18

Stilla schreef:
Wat heeft je paard?

Beterschap met je paard, en dat hij/zij weer snel thuis mag komen.

het is een heel lang verhaal
maar ik zal het kort houden
Eind augustus heb ik hem gecasreerd
ging allemaal goed
tot 2 weken later werd hij zeer ziek hij had wat naar binnen gekregen wat zeer giftig was.
Hij lag in zijn stal en kon niet meer staan en ademde heel slecht
Dierenarts kwam binnen 10 min hij behandelde gelijk
Hij had niet later moeten komen anders was hij dood geweest
verder was hij dood en dood ziek en hele zware koortsen
Hij werd ook mager omdat hij slecht at
Door de koortsen kreeg hij weerstand vermindering.
Dus hij kreeg ook nog eens een onsteking aan zijn zak
Maar dat werd erger en ging niet over
Tot hij op een dag zo opgezwollen koker en zak had schrok ik wel
het was niet meer normaal de koker was zo groot als een voetbal en zijn zak was zwaar opgezwollen het hing zowat tot aan zijn hakken en zijn onderbuik was ook zwaar opgezet met vocht.
Hij werd gelijk opgenomen
hij kreeg veel spuiten het leek er op dat het goed ging het werd dunner en ik dacht hij komt naar huis .
ze haalde hem van de zware medicijnen af kreeg alleen nog poeder
en wat gebeurde er nu weer binnen een week DIK
ik balen
En toen hadden ze besloten om toch maar even open te snijden
Hij heeft 2.5 uur op tafel gelegen het was een zware operatie waarbij hij ook nog een bloeding kreeg in zijn buikholte
Gelukkig hebben ze dat kunnen stoppen.
Hij had zware onstekkingen ,abcessen van binnen zitten
en dat hebben ze weg gehaald
Nu gaat het goed alleen hij staat nog op medicijnen het is wel dik maar anders dik.
omdat ze hem helemaal open hebben gesneden ( zijn zak) en er zitten hechtingen in is het nu dik van de operatie.
nu maar hopen dat hij beter word.
in September werd hij ziek en het is nu November

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:26

Beterschap met je paard!!! das niet niks wat hij heeft moeten doorstaan. Ik hoop voor je dat ie snel naar huis mag komen....

Maar om even terug te komen op de prijzen van de DA. Bij die van mij valt het hard mee. Mijn paard was kreupel. Toen is de veearts geweest, heeft een kreupelheidsonderzoek gedaan. Voet verdoofd etc. Daar zijn ze wel anderhalf uur mee bezig geweest. Besloten dat ie naar de kliniek moest. Nou ik daar twee dagen later naar toe. weer onderzoek ( buigproeven, draven op de kleine volte etc.) Toen rontgenfoto's 4 van elk voorbeen. conclusie hoefkatrol.... Huilen
Maargoed toen moest ik twee dagen later de veearts weer laten komen, want hij had zijn staart(!) gekneusd....
Dat zijn dus 3 consulten, 8 foto's, 2 verdovingen voor zijn hoef, 1 verdoving tijdens het foto's maken, en dan nog de uren werk...

Ik verwachte dus een mega rekening Nagelbijten / Gniffelen
Krijg ik de rekening 133 E. Viel me 100% mee!!! volgens mij vonden ze me gewoon heel erg zielig dat mijn paard er zo aan toe is.....