Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MoniqueB schreef:Je kan biotex blauw of groen nemen. Maakt niet zo heel veel uit. het weekt het vuil lekker los en het reinigt goed en is niet agressief. Lekker een lauwwarm sopje van maken en dan het voetje in de emmer een tijdje laten staan. 10/15 minuten. Emmer niet te vol doen alleen zodat de hoef onder water staat. Het beste lijkt mij dat je hoefsmid komt om even de stralen bij te werken zodat je het daarna weer goed schoon kan houden.
Teer ben ik niet zo weg van. Je sluit de straalgroef af en er gaat alleen nog maar meer troep inzitten.
Succes!
Kanzi schreef:In plaats van Biotex kan je ook Soda gebruiken, of Badedas of Borax.
Werkt allemaal, wel goed uitspoelen na afloop.
Voordat ik er teer op doe desinfecteer ik het met jodium of van dat paarse spul. Teer is ademend volgens mijn hoefsmid.
Als je bang bent om het er te dik op te doen kan je ook teer kopen in vloeibare vorm. Komt overal goed tussen en teveel loopt er gewoon weer af. Het beschermt de straal tegen vuil en vocht en droogt de rotstraal ook uit.

amaldas schreef:www.hoofcare.nl zeer leerzaam
:D