Mijn vorige paard heb ik ook na 1jr weer moeten opbouwen (toch niet meer goedgekomen) en nu is mijn huidige weer hersteld van een blessure. Nu moet ik weer opbouwen na 2 maanden rusten. (30min stappen)
Ik moet heel langzaam opbouwen en vooral recht toe, recht aan rijden. (geen voltes ect).
Ik ga nu een schema maken en ik zou graag weten of iemand tips heeft om mn paardje rustig te houden. En dan niet verdovende middelen zoals Sedalin.
Misschien hebben er mensen hier ook wel sneaky tips om het paard toch bezig te houden met het nog saaie werk.
Gr. Tamara en alvast bedankt!
Montecito
Geplaatst: 02-11-04 20:35
evt. rescue remdey van bach. Heeft bij de mijne erg goed geholpen. Ik heb mijn paard gewoon toch in de bak losgegooid, de energie moet er toch eens uit. Vandaag voor het eerst erop gestapt, en niks an de hand(heb natuurlijk wel eerst 4 weken aan de hand gestapt, dus hij was al wel iets gewend)
Let_be
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 20:39
Dit kan ik niet zomaar doen, omdat het juist een blessure is van te gek gedaan in de wei. Het is een botblessure (kalk op botten, dus bot beschadigd geweest).
Als ik dat zou doen ben ik terug bij af.
kapje
Geplaatst: 09-11-04 15:19
Hoi,
Ik heb ook goed ervaringen met Rescue remedy, is homeopatisch, eigenlijk voor mensen, kan je gewoon kopen bij de drogist. Losgooien slaat nergens op dan is ie gelijk weer kreupel Groeties
Ecudes
Geplaatst: 09-11-04 18:07
Ik ga binnenkort (na 4 weken hoesten) hopelijk ook weer beginnen. Bij mij gaat eerst mijn zusje erop, daar is Eef namelijk altijd super voorzichtig mee (en met mij niet ).