verslaaft aan schuren?? of nog zomer-exeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

verslaaft aan schuren?? of nog zomer-exeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:22

Scheve mond royena heeft zomerexeem..
het is nu toch wel weer over die mugjes??
wand ze schuurt nog steeds, wel stukke minder maar nog wel.. ze gaat nu 's nachts op stal, en het eerste wat ze gaat doen is even lekker schuren.
is dit een "verslaving" geworden of is het nog steeds zomer-exeem....
of mischien wel heeel iets anders?? Scheve mond

weten jullie dat??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:07

Je bedoelt dat ze gaat schuren zodra ze op stal komt ??

Vreemd, die van mij heeft ook zomereczeem, maar die zal op stal nooit schuren, alleen als ze zonder bescherming buiten staat schuurt ze.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:24

Bij ons staat ook een pony die ook zomereczeem heeft maar nu nog staat te schuren
Leek mij ook dat ze nu wel eens weg zouden zijn die beestjes
Meestal schuurt ze alleen als ze op stal staat maar als ze een potentieel object in de wei tegenkomt word dat ook slachtoffer.

Ze heeft hem laatst (toen t nog wat warmer was) helemaal lekker gewassen, ff alle troepjes,stofjes er uit maar t is nog niet over.....

Ik wou net zelf een vraag gaan plaatsen maar ik sluit ff bij deze aan.

Waarom nu nog steeds schuren??
Misschien toch een andere huidaandoening erbij gekregen?? Niet zo veel te zien maar wel een paar kale, droge plekjes (klein)

Iemand idee???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 07:43

het was nog te warm, de mijne begon ook weer met schuren.
die vliegjes gaan pas weg als t koud wordt.

ja en dat is t nog niet echt...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:41

....Dimitri staat ook nog steeds te schuren...pfff, wordt er gek van!...je weet gewoon niet meer wat je moet doen!...als die op stal staat begint het gedonder weer...eht zielig!...dus ook voor mij HELP!!!!!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:36

1 van onze pony's staat ook nog steeds te schuren en ik vermoed ook dat dat zomereczeem is, dus het zal nog wel kunnen dat het bij jou dat ook is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:54

Die van mij schuurt ook nog hoor. Op stal staat ze niet vaak, en daar heb ik zo'n speciale borstelset gemonteerd. Die wordt altijd gebruikt Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 14:56

Tanx voor de reactie's, ja ze schuurt op stal omdat ze daar KAN schuren, in het land heeft ze nix om aan te schuren.
maar als de andere pony's ook nog schuren zal het nog wel gewoon zomer-exeem zijn... hoop ik Scheve mond
Wel bedankt voor de reactie's volgendjaar gaat ze onder een booth-dek, dan is het mischien midder/over.
heel erg bedankt OK dan!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:04

Kinke schreef:
Die van mij schuurt ook nog hoor. Op stal staat ze niet vaak, en daar heb ik zo'n speciale borstelset gemonteerd. Die wordt altijd gebruikt Lachen

Hé... wat voor borstelset heb jij dan? Ik heb wel een bezem gemonteerd op de plaats waar eerst z'n voerbak zat (favourite schuurplekje) maar nu neemt ie gewoon de deurpost van zijn buitenluik Verward

En die van mij schuurt ook nog een beetje als ik de boett deken af laat..... maar ik zie hier de mugjes nog vrolijk rondvliegen hoor, dus dat is geen wonder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:45

borstelset van eh...Stal Mair geloof ik. De paardendrogist verkoopt ze, en Divoza ook. Ik heb hem dus aan de deurpost gemonteerd.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:20

Bedankt Kinke.... ik ga gelijk ff op de sites kijken!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:04

Jewel schuurt ook nog steeds,maar niet meer zo heftig.Volgens mij is het ook wel een beetje psychisch als je het mij vraagt.
Zodra ik wegloop van stal houdt ze er meestal meteen mee op.

Kan me nog herinneren van vorig jaar dat ze pas ophield met schuren toen het écht koud werd.