paard valt twee keer achter elkaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oliveira

paard valt twee keer achter elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:48

Zal bij het begin beginnen. Vorige week zondag ging ik met ol buiten rijden en we waren aan het stapen. Viel ze ineens op de knieen liep nog even door en stond gelukkig weer op. ( ik bleef erop zitten). De knieen lagen open en een wondje bij de kogel. Huilen Gelukkig liep ze niet kreupel en we waren op de terug weg en bijna thuis.Dus ernaast naar huis gestapt. De wonden afgespoten. De volgende dag de veearts gebelt. Trispoeder gekregen en twee maaldaags afspuiten en stapen. Einde van de week zaten er korsten op en ging het weer super. OK dan! Zondag met goede moet weer naar buiten en ja hoor ze ging bijna weer. Liep gewoon op het fiets pad en er lag toch echt niet. Maar goed gewoon veder gereden.
Maar nu ging ik vanmorgen lekker in de bak rijden en we waren aan het draven op de lange zijde. Gaat ze weer onderuit. ( Ging nu wel mee en lag naast me paard op de grond en het paard naast mij). Ge lukkig weer niet kreupel maar wel weer de wonden open. Veearts weer geweest en weer trispoeder wonden goed schoon houden en stapen. Ach gut
Wie heeft het nog meer gehad en zat er nog een oorzaak achter dat vallen.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:48

wat is tris poeder? Heb ik nog nooit van gehoord... Is het een oud paard? je zou haast aan neurologische verschijselen denken, attactisch, moeilijk hoor je ziet het niet, moeilijk om dan een oordeel te vellen... succes in ieder geval!

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:02

Toevallig heb ik het nu met mijn paard. Ze is niet kreupel, loopt goed, maar toch struikelt ze voor. Gister lag ik er bijna naast, maar omdat ze haar hoofd omhoog gooide kon ik me zelf in evenwicht houden. Loopt jouw paard wel voldoende voorwaarts, want ik vermoed dus dat het komt omdat ze de ene keer te snel wil en de andere keer loopt te sloffen. Verder heb ik met mijn paard die in januari is ingeslapen ook een struikel-probleem gehad. Hij had atrose in de kogel en in het voorste gedeelte van zijn hoef. In principe liep ie goed, maar struikelde ook steeds, later is het erger geworden. Hoop dat het met je paard gauw beter gaat, succes OK dan!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:37

Hoi Wen,
en wat zei de veearts van dat vallen? Wist hij waardoor dat zou kunnen komen?
Zeg maar tegen Ol dat ze het voortaan niet meer moet doen. Ik schrok me een ongeluk vanochtend, dacht dat je minstens geplet werd tussen het schot. Ik was gelijk wakker, zo vroeg op de ochtend.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:40

Helaas wel ervaring mee maar hele slechte. In twee gevallen bleek het om OCD aan de achterbenen te gaan. Paarden gingen hun voorhand meer belasten en struikelden daarom vaak. Ene paardje is helaas afgemaakt. Ander is geopereerd. Weet niet hoe het daar nu mee gaat. Maar ik zou verder laten onderzoeken hoor. Struikelen komt toch ergens van. Heel veel succes ermee.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:03

Het stomme is dat Oliveira tussendoor nauwelijks struikelt. Wendy had haar gewoon lekker ontspannen voorwaarts aan het lopen en ineens lag ze plat.

oliveira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:35

Ondertussen zijn de wonden op de knieen weer dicht. En er zit nog in een knie vocht. De veearts zei goed in de gaten houden struikelt ze weer dan gaat de veearts een onderzoek doen. Omdat ze daarvoor nooit struikelde kan het gewoon twee keer toeval zijn. Ik hoop dat dat het is. Maar goed doet ze het weer dan komt er een onderzoek want een paard struikelt volgens mij niet zomaar.

oliveira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:36

oh tris-poeder in een ontsteking remmend midden.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:02

Misschien kun je haar bloed laten onderzoeken?
Ik heb het wel een keer gezien bij een paard met een soort vitamine-calcium gebrek maar dat leek meer op 'flauw-vallen'
een andere keer heb ik het gezien; vaker gezien bij een paard
die hoefkatrolonsteking had en waarvan de zenuw was doorgesneden
daardoor had ie geen/weinig gevoel meer in zijn hoeven en viel hij heel
vaak. Ik denk dat je het beste de dierenarts kan laten kijken wat er precies aan de hand is want het is voor je paard maar vooral ook voor jezelf best gevaarlijk

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:38

Chipie heeft dit ook een tijdje gehad, maar bij haar lag dus het probleem dat ze niet voorwaarts genoeg was en niet met haar gedachte aan het stappen was. Het zou ook aan het bloed kunnen liggen,... Misschien idd bloedonderzoek?

nog veel succes!!!

xxx chipieke xxx

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:36

ataxie zou het ook kunnen zijn...
tijdje geleden was er een meisje op bokt,'haar paard deed dit ook,
die liet et een DA bij komen.,..bleek het dus ataxie te zijn..