Aan mijn paardje zie ik nu voor de 2e keer dat ze hengstig is. Als je dan met de borstel over haar buik gaat, slaat ze met haar achterbenen naar voren. Ik heb haar al eens streng aangesproken, maar dat helpt niet veel. Ze piste ook kleine beetjes toen ik haar aan het borstelen was. Gisteren was ze er zo sloom van, dat ik dacht dat ze ziek was. Ze wilde ook even niet eten. Wat moet ik tegen dat slaan naar voren met de achterbenen doen? Negeren of iets anders?
Groet Rienke
shaneen
Geplaatst: 01-11-04 12:11
heel vervelend kan dat zijn!!! de ene merrie heeft er meer "last" van dan de andere, j kan haar zo streng aanpakken als je wil dat heeft nu alleen totaal geen zin, je heb wel verschillende opties wat je kan gebruiken, bij de paarde drogist hebben ze verschillende produckten, bij puur natuur ook en dan als dat niet helpt kan je ook bij de da terecht, die heeft injecties en regumate pig, helaas is dit vrij duur maar werkt wel erg goed! en soms helpt een keer een veulen ook, maar ja dat doe je daarvoor alleen niet natuurlijk! succes met je pis merrie hahah
Rienke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-04 14:16
Is er sprake van een pismerrie, wanneer ze vervelend is tijdens haar hengstigheid? In dit geval dat ze bij aanraking van de buik met de borstel met de achterbenen naar voren trapt? Normaal doet ze dit niet hoor. En straffen heeft geen zin dus.
shaneen
Geplaatst: 01-11-04 14:42
pismerrie zeikerd, noem maar op, straffen heeft idd echt geen zin, weet niet of het een jonge merrie is, sosm heel soms word het ook wel minder als ze niet meer puberen...
Sammie
Geplaatst: 01-11-04 18:01
Als je het heel erg vervelend vind of het wordt steeds erger dan zou je moody mare bij de paardendrogist kunnen bestellen. Maar ik vind dit geen pismerrie.
Rienke
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-04 18:14
Als ze dus met haar achterbenen naar voren slaat, als ik haar buik wil borstelen, moet ik dan haar maar ontzien. Mag ze dat dan gewoon doen?? Ik spreek ze wel streng aan hoor. Of gewoon een paar daagjes daar niet borstelen? Ze is nu 3 jaar en 4 maanden. Zal ze dat dan niet altijd blijven doen? Ik weet eigenlijk niet goed, hoe ik dit moet aanpakken. Ik was ook erg verbaasd hierover. Normaal vindt ze poetsen zo fijn. Ik hoop op nog meer reacties.