doorgereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dotje22

doorgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 08:40

Wat kun je het beste doen met doorgereden plekken bij de singel?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:46

uhmm bedoel je dat er dan plekken zijn ofwat??
je hebt daar ook iets tegen dacht ik:saddle sore

dotje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 08:57

Ik had een nieuw zadel gekocht met leren dressuur singel, nu had ik daar twee dagen mee gereden en nu heeft ze een kaal plekje ik heb haargelukkig nog niet kapot gereden

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:17

Bontje eromheen bij het rijden & de singel een paar keer goed invetten om het leer soepeler te maken. Lachen

En het plekje geneest vanzelf wel, zou het wel een paar dagen rust gunnen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:47

Een neopreen singen kopen!
Ik zweer bij neopreen aangezien ik heel veel paarden kapot reed met mijn soepele leren singen. Sinds ik met neopreen rijd rij ik er nooit meer 1 open en een ander meisje op stal rijd 1 keer met haar eigen leren singel op een ander paard en het paard was ook weer opengelopen.

dotje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 09:57

HEB NU 6 DAGEN NIET GEREDEN EN HET ROZE IS WEG EN ER GROEIT WEER HAAR OVER ENIG IDEE HOE LANG HET NOG DUURT WIE HEEFT ER ERVARING MEE?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:40

Ik ben direct op een neopreensingel overgestapt , geen wondjes meer.
Ik zou deze singel echt aanraden.

dotje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:58

Heb nu een protec singel schijnt speciaal te zijn voor jonge paarden maar als ik iedereen zo hoor zal het toch een neopreen singel moeten worden. Dankjewel

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:21

neopreen is geweldig! buigt alle kanten op, schuurt niet en is bovenal makkelijk te reinigen met een vochtige doek of bij ernstige vervuiling in de wasmachine! blijft supermooi zo!
ik heb er 1 van kieffer

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:52

Wellicht singel niet soepel genoeg. Kan ook aan pasvorm zadel liggen. Is het zadel aangemeten door een erkende zadelmaker? en is het specifiek pasgemaakt op je paard?

Wij hebben er ook een op stal die door de verkeerde ligging van het zadel problemen kreeg en nu met ander en specifiek zadel geen enkel probleem meer heeft. Dat was overigens ook met neopreen singel.

Ik heb zelf voor mjin merrie een leren voorgevormde singel en die geeft geen problemen. Zij vindt neopreen niet plezierig omdat het stroever is denk ik. Ze neigt naar zadeldwang. Met leren singels en gaatje voor gaatje aansingelen geen problemen meer. zelfde met neopreen en ze is niet te genieten.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:37

Ik ben niet weg van neopreen. Zweet enorm en geeft soms allergische reacties. Zelf sport je ook niet in iets van neopreen. Heb zelf een singel van Wintec. Ideaal, zeker voor gevoelige huid.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:58

Nu er weer haartjes op zitten kan je dus weer gaan rijden, maar dus niet met die singel, dus of je eigen singel goed vetten en de eerste tijd een bontje erom of wat al wordt aangedragen een neopreen singel aanschaffen

Tjitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:46

Een neopreen singel helpt erg goed! Als je paard er gevoelig voor is smeer dan op de plek van de singel elke dag wat kampferspiritus(niet op open wonden!!), dat maakt de huid steviger. Kun je gewoon bij de drogist kopen.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:43

Ik heb dat ook met mijn merrie. Ik kan er alleen maar een singel met bondje omheen gebruiken. Bij andere singels gaat het meteen open. Ik heb ook een mooie leren singel maar ben bang dat ik die nooit meer kan gebruiken. Bij een neopreen singel gaat het bij mijn paard ook open. Je moet gewoon even kijken wat het beste is.